Son Güncelleme: Pazartesi 04.11.2013
Dün bindiremiyorduk bugün indiremiyoruz
Marmaray'a olan yoğun ilgiyi "Dün trene bindiremiyorduk, şimdi indiremiyoruz" diye yorumlayan TCDD Genel Müdürü Karaman, trenle ilgili eleştirileri ve iddiaları yanıtladı
Sayısını unuttum… Testlerden itibaren yüzlerce kez bindim. Sabah sekizden akşam 24'e kadar...
Çocukluğumdan itibaren trene binerim. Sonra demiryolları genel müdürü oldum. İşim gereği hem yurtiçinde hem de yurtdışında trenle yolculuk yaptım. Ama şunu söyleyim: Marmaray başka… Denizin altından gidiyorsunuz. Bir adımda Asya, bir adımda Avrupa…Bir de bu işin vatandaşlarımız adına gurur verici tarafı var. Sadece ben değil, o yüzlerdeki anlamı okuyun, son üç günde taşıdığımız 1 milyona yakın yolcunun yüzünü izleyin, o gururu göreceksiniz.
Eskiden insanları trene bindirmeye zorlanıyorduk, şimdi indirmekte zorlanıyoruz. Sabahtan akşama kadar defalarca trende bir karşıdan diğerine geçen, istasyondan ayrılmayan yolcularımız var. Ama olsun. İstanbul uzun süre Marmaray'ı bekledi. Bunu yadırgamıyoruz. Sadece izdiham olmasın, yoğunluk bizi sevindirir. Bu yoğunlukta ilk günler ücretsiz olmasının da payı var tabii…
SERTİKİFASI ALINDI
Tabii, bu proje sadece İstanbul'u ilgilendirmekle kalmıyor. Aynı zamanda Asya'nın doğusundan Avrupa'nın batısına, modern ipek demiryolu koridorunda bulunan her ülkeyi ilgilendiriyor. Onun için ilginin böyle yoğun olması normal… Türkiye bu koridorun en etkin ülkelerinden biri haline geliyor. Eskiden Türkiye'de demiryolu olup olmadığını bilmeyen ülkeler bizim projelerimizi gıptayla izliyor.
Bu tür projelerin erken açılması diye bir şey olmaz. Firma yapar, yaparken denetler, raporlar, işi teslim eder, siz kabul edersiniz. Müşavir firma, 'tamam oldu' diye rapor verir, işletmeye almak için uluslararası sertifika gerekir.
Elbette alındı. TÜVSÜD-RAİL sertifikalandırdı.
Marmaray şu anda olabilecek en yüksek depremde bile hasar göremeyecek kadar güvenli… Allah korusun, İstanbul'da taş üstünde taş kalmayacak ki, Marmaray o zaman riske girecek… Bu da kıyamet demek…
Orada deniz altından geçmiyor, burada geçiyor. Burası işin doğası gereği mimari özelliği, inşaat teknikleri açısından dünyada pek örneği bulunmayan, yoğun teknoloji kullanılan bir sistem… İleride ipek demiryolu koridoruna bağlanacak… Gece yük trenleri de geçecek buradan…
İlk günkü yoğunluktan sonra çıkan çatlak seslere üzüldüm. Marmaray hakkında önyargılı yaklaşımı yıkıp burayı herkesin görmesini tavsiye ediyorum.
EN SON HABERLER
- 1 SIFIR FAİZLİ KREDİ SON DAKİKA: 25.000 TL anında hesaplarda! İşte en uygun kredi veren bankalar...
- 2 EPDK'dan elektrik ve petrol adımı! Resmi Gazete'de yayımlandı
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Yeni indirim geliyor! Benzin ve mazot fiyatı bu gece...
- 5 EMEKLİ VE MEMUR ZAMMI SON DAKİKA: 4 tabloda yeni maaşlar! Enflasyon farkı, en düşük emekli maaşı kaç TL olacak?
- 6 Altın gram fiyatı toparlandı! İslam Memiş önümüzdeki haftayı işaret etti: 2 alım fırsatı…
- 7 200 kişilik ilan verdi 7 kişi alabildi! Deprem bölgesinde iş insanları eleman bulamıyor
- 8 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 9 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 10 İthalat %78 azaldı