Pazartesi 04.11.2013
Son Güncelleme: Pazar 03.11.2013

İkinci yabancıyı biz gönderdik

Avrupa'nın 3'üncü büyük markası Elektro World'un Türkiye operasyonunu satın alan Bimeks'in Genel Müdürü Arif Bayraktar, "Rekabet büyük. Ancak yabancılar pazarı iyi okuyamadı. Bestbuy geçtiğimiz yıl bırakıp gitti. İkincisini de biz gönderdik ve ciromuzu katladık" diye konuştu

Teknoloji marketleri piyasasında Elektro World'u satın alarak büyüklük sıralamalarını alt üst eden Bimeks'in Genel Müdürü Arif Bayraktar, Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayımlanan İş'te Hayat programına konuk oldu ve sektörde yaşanan son gelişmeleri ve Bimeks'in yol haritasını anlattı.
Çok önemli bir satın almanın ardından buluşuyoruz. Bugün itibariyle Elektro World'un yeni sahibi oldunuz. Böylece sektördeki en büyük satın alma mı gerçekleşti?
Evet, sektördeki en büyük satın alma operasyonunu gerçekleştirdik.1990'da başladığımız bu serüvende sektörün en önemli adımlarından bir tanesini attık. Dünyanın ikinci, Avrupa'nın üçüncü sırasındaki Elektro World'un Türkiye operasyonunu satın aldık.
Sektörümüz için bir dönüm noktası.
Teknoloji marketleri alanında cidden çok agresif yerli oyuncular var, rekabet yüksek. Öyle mi?
Türkiye dünyada olmadığı ölçekte büyük bir rekabete konu olan bir ülkeydi. Yerliler dahil Avrupa'nın ve ABD'nin devleri burada mücadele ediyordu. Bestbuy geçtiğimiz yıllarda bırakıp gitti. Yerli bir oyuncu satın aldı biliyorsunuz. İkincisini de biz göndermiş olduk bu satın almayla. Açıkçası yabancılardan birin daha gidebileceği konuşuluyor.
Kendi beyanatları da öyle. Onun da bu yıl sonunun da gitmesini bekliyoruz.
O markanın kim olduğuna geleceğim ama önce şunu merak ettim. Teknoloji marketleri konusunda yerliler daha mı agresif büyüyor? Sorunuzda aslında cevabı da gizli. Evet yerliler hakikaten sektörü bilen güçlü oyuncular.
Bilgisi becerisi var. Yabancıların tabi Türkiye'ye geldiklerinde yaptıkları çok stratejik hatalar var. Oyuncu eksiltmeden bu sektöre girdiler. Yerlileri görmezden geldiler. Bu en büyük yanlıştı.
Gördüğüm kadarıyla bu sektörde büyüme rekoru kırılıyor yani aslında pazarın potansiyeli çok büyük...
Türkiye son on yıldır çok büyük bir büyüme içerisinde. Bizim sektörümüz Türkiye'nin büyümesinden yaklaşık üç kat dört kat fazla büyüyor. Teknoloji perakende şirketleri çok daha fazla büyüyor. Yani olaya baktığımızda büyük bir potansiyeli kaçırmış oldular ama yanlış yatırımlardı. Perakendede de gerçeği söylemek gerekirse yabancıların yerinin olmaması lazım. Yani bu ülkeye nihayetin de bir katma değer getirmiyorlar. Türk perakendecileri olarak bu ülkeden doğmuş şirketler olarak kazandıklarımızı bu ülkeye harcıyoruz.
HEDEFİMİZ AFRİKA!

Türkiye dışında gitmek istediğiniz ülke var mı?
Türkiye'de gücümüzü biraz daha sağlamlaştırdıktan sonra Afrika da bir açılımımız olacak inşallah önümüzde ki yıllarda.Geçenler de pazar araştırmalarına başladık. İngilizce konuşan Afrika ülkelerinde Bimeksler görebilirsiniz önümüzdeki yıllarda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.