Son Güncelleme: Salı 05.11.2013
Offf-line alışveriş
Fiyat, çeşit ve hızlı teslimata odaklanıp müşterisine özen göstermeyen e-ticaret sitelerine küsenlerin sayısı çığ gibi büyüyor. Geç ürün teslimi ve çağrı merkezlerinin sorun çözmemesi bıktırıyor.
BANKAYA İTİRAZ
İnternetten alışveriş yapan tüketiciler beğenmediği ürünü 14 gün içinde iade edebiliyor. Sitelerin de ürünün ücretini 13 gün içinde tüketicinin alışveriş yaptığı kredi kartına yatırma zorunluluğu var. İsmini vermek istemeyen bir yönetici, "Bir ayı geçirenler var" diyor. Hatta parayı alıp ürünü aylarca göndermeyen siteler de var. Hızlıal.com'un Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Alışverişte kullandığınız kredi kartının ait olduğu bankaya itiraz edebilirsiniz. Çünkü zararı banka üstleniyor. Bankalar son dönemde sitelere sanal pos verirken ince eleyip sık dokuyorlar. Hatta 30 gün blokeli çalışıyorlar" dedi.
E-MAIL'E GEÇ CEVAP
Tüketicilerin şikâyetçi oldukları konulardan biri de e-maillerine cevap alamamak. İki ay önce fırsat sitesinden alışveriş yapan bir tüketici şikâyetini şöyle anlattı: "Aldığım bir ürün 7 günde gönderilecekti. Ancak ürün gelmedi. 8'inci gün çağrı merkezini aradım. 20 dakika beklettiler. Ürünü göndereceklerine dair e-mail attılar. 2 ay geçti halen ürünüm gelmedi. Üstelik telefonlarına da ulaşamıyorum."
HIZLI TESLİMAT YETMİYOR
Hızlıal.com 'un Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Müşteriye mal satmak değil, onu mutlu etmek önemli" diyerek şunları anlattı: "E-ticaret Türkiye'de vakti olmayan, hizmete ulaşamayan ve ucuzluk peşinde olan kitlenin dışına taşıyamadı. Sadece 'hızlı teslimat'la başarılı olunmuyor. Özeleştiri yapmak şart. Müşteri memnuniyeti için tüketici haklarının bir an önce devreye girmesi gerekiyor. Şirketler bu alana yatırım yapmalı."
GÜVENİLİR OLMASI ŞART
E-Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özdemir, güvenilir sitelerden alışveriş yapılması gerektiğini söyledi. Kurumsal şirketlerin müşteriyi mağdur etmediğini anlatan Özdemir, "Geçen yıl internet üzerinden 197 milyon adet işlem yapıldı. Şikâyet oranı ise 10 binde 1'di. Yılda 125 bin adet ürün satan bir e- ticaret sitesinin 4 bin şikâyeti oluyor. Bu yüksek bir oran değil" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 EMEKLİ TEMMUZ ZAMMI SON DAKİKA: Ek ödemeli kök maaş tablosu! 4a, 4b, 4c ne kadar emekli maaşı alırım?
- 2 Akkuyu NGS'de yeni gelişme! 1. ünite...
- 3 Çevre koruma işbirliğine ilişkin niyet beyanı imzalandı
- 4 Tarım ve gıda sektöründen 7 milyar dolarlık ihracat
- 5 AJet duyurdu: %40 indirimli biletler satışta!
- 6 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı yapıldı! En yüksek promosyon veren 11 banka belli oldu
- 7 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 8 Serbest Geçiş Sistemi ülke geneline yayılacak!
- 9 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: LPG'ye indirim geliyor! 2 Mayıs 2024 benzin fiyatı ve motorin fiyatları kaç TL?
- 10 Yüksek emekli maaşı almanın 7 anahtarı! Milyonlarca çalışanı ilgilendiriyor