Salı 12.11.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 12.11.2013 14:31

Bankaların yeni uyanıklığı

Kredi kartına limit için geri sayım başladı. Bazı bankalar, elini çabuk tutup müşterilere yüksek limitli kartlar gönderip yasayı delmeye başladı.

Kredi kartına limit sınırlaması bankaları harekete geçirdi. Kart limitinin gelirin 4 katı olması zorunluluğunun ardından, bankalar mevcut müşteriyi kaybetmemek, yenileri de cezbetmek için imaj tazeliyor. Müşterilerden gelir beyanı istemeden yüksek limitli kredi kartları gönderen bankalar, bin-2 bin TL'ye kadar faizsiz kredi imkanı sunarken, karttan aidat almayacağını bildiriyor.

15 BİN LİRA YAPTILAR

Bankalar, üyelik aidatı olmayan kredi kartı imkanı sunma zorunluluğu da getiren yeni Tüketici Kanunu yürürlüğe girmeden atağa geçti. Söz konusu yasa Meclis'ten geçti ve Cumhurbaşkanı Gül'ün onayına sunuldu. Bazı bankalar, kart limitinin gelirin 4 katı olması zorunluluğu nedeniyle limitleri dondururken, bazıları ise tam tersine müşterilerine yüksek limitli kartlar göndermeye başladı. Geliri 3 bin lira olan müşterilere 12-15 bin lira limitli kartlar gönderiliyor. Bazı bankalar hızlı davranarak aidatsız kredi kartlarını çıkartıp tanıtmaya bile başladı. Yasa onaylandıktan sonra, sözleşme öncesi bilgilendirme, sözleşmenin zorunlu içeriği, kapsam dışı sözleşmeler, tüketici ile kredi verenin hak ve yükümlülükleri, cayma hakkı, erken ödeme, fesih hakkının kullanılması, temerrüt, kredinin devrine ilişkin esaslar yönetmelikle belirlenecek.
Kaynak: Hazal Ateş - Takvim

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.