Çarşamba 13.11.2013 00:00

Turkcell'e büyük övgü

Türkiye’nin en kapsamlı teknoloji etkinliklerinden Turkcell Teknoloji Zirvesi’nin ikinci günü hareketli geçti. Toplam 10 bin konuğun katılımıyla gerçekleşen 120 oturumda “teknolojik dönüşüm ve bunun iş dünyasına yansımaları” Turkcell’in İş’Te Teknoloji Hamlesi’ne paralel olarak masaya yatırıldı.

Zirvenin ikinci gününde ana konuşmacı, Wired dergisinin kurucu editörü ve yaşayan en ilham verici teknologlardan Kevin Kelly'di. Kelly, Türkiye'ye her geldiğinde burada olan bitenlerden çok etkilendiğini ifade ederek, "Yeni teknolojiler daima merkezden değil çevreden çıkar. Dünya çapındaki bir sonraki "büyük şey" için belki de yüzümüzü buraya çevirmeliyiz. Hayatımızı değiştirecek şirket Turkcell olabilir." dedi.
İlk gün Microsoft Başkan Yardımcısı ve Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv'i ana konuşmacı olarak ağırlayan zirvede, ikinci gün ana sahnede efsanevi teknolog Kevin Kelly ve Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş vardı.
Kulabaş: "İleri Görüş'le net bir gelecek resmi çizmeye çalışıyoruz"

Turkcell Teknoloji Zirvesi'nin 2. gününde ilk ana konuşmacı Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş oldu. Kulabaş, "İş'Te Teknoloji Hareketi"nin önemli bir uzantısı olarak gelişen yeni vizyonu "İleri Görüş"ü lanse etti. "Turkcell olarak hedefimiz, sektör liderleri ve teknoloji dünyasını buluşturarak Türkiye'nin geleceğini teknoloji ile şekillendirmek. İleri Görüş'ün oluşumunda insan odaklı işler, geleceği birlikte yaratma ve global teknoloji/ yerel gerçekler prensipleri yatıyor. Önümüzdeki 10 senede teknolojinin iş hayatını ve sektörleri nasıl değiştireceğini şimdiden görmek şirketlerin başarısı için hayati bir önem taşıyor. Teknoloji Zirvemiz'le bu yöndeki çalışmalarımıza start verdik. "Önümüzdeki 10 Yıl" başlıklı toplantılarda perakendeden sağlığa, spordan enerjiye, sektörlere teknolojik dönüşüm merceğinden bakıyor, işin uzmanlarıyla net bir gelecek resmi çizmeye çalışıyoruz. Çalışmalarımız 2014'te de yoğun bir biçimde devam edecek" dedi.
Kelly: "Geç kalmadınız. Bu daha başlangıç!"
Dünyanın önde gelen teknoloji dergisi Wired'ın kurucu editörü ve eski yayın yönetmeni Kevin Kelly, konuşmasında "Geleceğin interneti için 6 anahtar kelime nedir?", "İnternet ağından daha büyük ne var?" ve "İnternetten sonra ne gelecek?" sorularına yanıtlar aradı.
Ünlü teknolog Kelly, "Türkiye'ye her geldiğimde olan bitenlerden, gelişmelerden çok etkileniyorum" diyerek başladığı konuşmasını şöyle sürdürdü:
"1800'lerde en ileri teknolojiyi yelkenliler temsil ediyordu. Bunlara sahip olan şirketler, ilk küresel şirketlerdi. O zaman teknoloji standardı buydu. Sonra buharlı gemiler çıktı; bunlar yelkenlilere göre küçük, kısa, pahalı ve dayanıksızdı. Ancak buharlı gemilerin yapabildiği tek bir şey vardı: Nehirlerden yukarı doğru gidebiliyorlardı. Yelkenliler bunu yapamıyordu. Şirketler bunu çok önemsemediler, ufak bir detay olarak gördüler. Ama 1850'lere gelindiğinde yelkenli diye bir şey kalmamıştı. İşte teknoloji dünyasında yaşadığımız şey bu. Küçük, çok ciddiye alınmayan, dayanıksız, küçük ya da pahalı diye görülen yenilikler ve başlangıçta kar oranları düşük olan bir ürün, pazarı domine edebiliyor. Yeni teknolojiler daima merkezden değil çevreden çıkar. Dünya çapındaki bir sonraki "büyük şey" için belki de yüzümüzü buraya çevirmeliyiz. Hayatımızı değiştirecek şirket Turkcell olabilir." Dedi.
Türkiye'nin bu bakımdan büyük önem taşıdığını belirten Kelly, "İmkansızın gerçekleşeceğine inanmamız gerek. Henüz geç kalmadınız. Bu daha başlangıç. Sizin de o muhteşem icadı yapmak için fırsatınız var. "dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.