Cuma 15.11.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 15.11.2013 13:13

LPG sırasında 32 şirket var

Aralarında Aygaz, Milangaz ve İpragaz'ın da olduğu 16 şirkete lisans iptali cezası verildi. Operasyonda 32 şirket daha var. Milyon liralık cezalar geliyor.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) LPG üreticilerine yönelik operasyonu genişliyor. LPG'de başlatılan denetimler sonucunda aralarında sektör devleri Aygaz, Milangaz ve İpragaz'ın da bulunduğu 16 şirketin depolarında 'standart dışı' ürün bulunması nedeniyle depolama lisansları iptal edilmişti. Önceki gün açıklanan operasyon büyük yankı uyandırırken; kaynaklar, toplam şirket sayısının 48 olduğunu ve sırada 32 şirketin daha bulunduğunu söyledi. Önümüzdeki günlerde bu 32 şirketin de isimleri kamuoyuna açıklanacak ve verilen cezalar ilan edilecek. Şirketlerin depolarına yapılan baskınlarda standart dışı ürün tespit edilmişti.

MİLYONLUK CEZA

Standart dışı ürün bulunduran ve satan şirketler, lisans iptaliyle kurtulamayacak. Edinilen bilgiye göre; bu şirketlerin depolarında yapılan incelemelerde tespit edilen standart dışı ürünlerin miktarları belirlenecek. Bu ürünlerin o dönemdeki piyasa fiyatları göz önüne alınarak ceza miktarı ortaya çıkarılacak. Ürün sayısı ile fiyatının çarpımıyla ortaya çıkacak miktar, şirkete ceza olarak kesilecek. Bu cezanın da milyonlarca lira olacağı belirtiliyor. Öte yandan ceza alan Aygaz, Milangaz ve İpragaz'dan dün hiçbir açıklama yapılmadı.

9 BİN İSTASYON VAR

EPDK verilerine göre; Türkiye'de binek araçların yüzde 18'i otogaz kullanıyor. Bu durum Türkiye'yi otogaz tüketiminde dünya ikinciliğine taşımakta. 2004 yılında LPG kullanan taşıt sayısı 819 bin iken, 2011 yılında bu sayı 3.3 milyonu aştı. Sayının bu yıl itibariyle 3.5 milyonu geçtiği tahmin ediliyor. Türkiye'de otogaz istasyonu sayısı ise 9 bin 802.
Kaynak: Takvim

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.