Cumartesi 16.11.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 16.11.2013

6 cadde dünya liginde

'Dünyanın ana caddeleri' araştırmasına İstanbul'dan dört, İzmir ve Ankara'dan birer cadde girdi

Dünyanın en büyük ticari gayrimenkul hizmeti firmalarından biri olan Cushman Wakefield, en pahalı caddeleri araştırdı. Dünyanın ana caddeleri araştırmasına Türkiye'den 6 yer girdi. Bunların 4'ü İstanbul, diğer ikisi de Ankara ve İzmir'de bulunuyor. İstanbul'dan listeye giren caddeler İstiklal, Bağdat, Abdi İpekçi ve Valikonağı. İzmir'den Alsancak, Ankara'dan ise Kızılay Bulvarı listede. Raporda, Türkiye'de fiyatların yüzde 4-7 arasında arttığı belirtilerek, şöyle denildi: "Mağaza açmak için yer kiralayan firmalar ana cadde ve alışveriş merkezi talep ediyor. Birçok uluslararası marka yeni mağazalar açıyor. Örneğin Chanel Bağdat Caddesi'nde bir bina aldı, Armani ise Nişantaşı'nda bir gayrimenkul leasingi yaptı. Mevcut cadde ve alışveriş merkezlerinde yer bulmak zorlaşıyor."

EN PAHALISI HONG KONG

Küresel ölçekte ise lüks cadde kiralarında ortalama yüzde 3.2 artış var. Amerika'daki caddeler, metrekare fiyatlarındaki yüzde 5.8'lik artışla lider. Asya Pasifik Bölgesi'nde artışlar yüzde 4.5 seviyesinde. Japonya'da ise çift haneli büyüme yüz güldürüyor.

AVRUPA'DA YÜZDE 2.6 ARTIŞ

Krizdeki Avrupa'da da fiyatlar yüzde 2.6 arttı. En pahalı perakende yerlerinde başı Hong Kong çekiyor. Burada kiralar metrekare başına 3 bin dolar seviyesinde. Hong Kong'u 5. Cadde ve Paris'teki Champs-Elysees takip ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.