Cumartesi 16.11.2013

Reklama yatırım % 10 büyüdü

Türkiye reklamda dünyayı geride bıraktı. Küresel reklam yatırımları yüzde 3 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 10 oldu. Yılın ilk yarısında reklama 2.64 milyar lira yatırıldı

Ekonomik krizle birlikte küresel reklam harcamaları yavaşlarken, Türkiye'de ise büyüme sürüyor. Reklam pazarı yıllık ortalama yüzde 10 büyüyor. 2013 yılının ilk yarısında da bu durum değişmedi. Reklamcılar Derneği'nin açıkladığı verilere göre, dünya genelinde reklam yatırımları yüzde 3 büyürken, Türkiye'de bu oran yüzde 10 oldu. Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, yılın ilk yarısında 2.64 milyar liralık reklam yatırımı yapıldığını belirtti. Bu rakam geçen yıl 2.39 milyar liraydı.

TV'NİN PAYI ARTIYOR
Üner'in açıkladığı bilgilere göre reklamda aslan payını televizyon ve gazeteler aldı. Bu yılın ilk yarısında televizyon reklamlarına yönelik yatırım 1.54 milyar lira oldu. Geçen yıl bu rakam 1.36 milyar lira iken dönemsel değişim yüzde 13'lük artış şeklinde oldu.
GAZETE İKİNCİ SIRADA
Gazetelerin reklam pazarından aldığı pay ikinci sırada olmalarına rağmen yüzde 4'le sektörün altında kaldı. Gazetelere yapılan reklam yatırımı 2012'de 522 milyon lirayken, bu yıl rakam 541 milyona yükseldi. Dijital reklam pazarı yüzde 13 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.