Cumartesi 16.11.2013 00:00

Türkiye, Avrupa'yı solladı

Türkiye, perakende satış hacminde aylık yüzde 0,2'lik artışla Avro Bölgesi ve AB'yi geçti.

Eurostat ve Türkiye İstatistik Ofisi'nden (TÜİK) derlenen verilere göre, perakende satış hacmi Türkiye'de eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 artarken, Avro Bölgesi'nde yüzde 0,6, AB'de ise yüzde 0,3 azaldı.
Türkiye'de gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,6 , gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) ise yüzde 1,4 artarken, Avro Bölgesi'nde gıda içecek ve tütün satışlarında yüzde 0,6, AB'de ise yüzde 0,5 oranında azalma görüldü. Gıda dışı satışlarda Avro Bölgesi'nde yüzde 0,1 oranında düşüş yaşanırken, AB'de ise yüzde 0,3 oranında bir artış gerçekleşti.
Geçen yılın aynı ayına göre, perakende satış hacmi Avro Bölgesi'nde yüzde 0,3 , AB'de ise yüzde 0,8 oranında artarken, Türkiye geçen yılın aynı ayına göre, yüzde yüzde 9,2 artış gerçekleştirerek Avro Bölgesi ve AB'ye açık ara fark attı.
Türkiye ise gıda dışı satışlarda yıllık bazda yüzde 14,3 artış sağlayarak, burada da hem Avro Bölgesi'ne hem de AB'ye açık ara fark attı.
Avrupa'da perakende satışlarda aylık bazda en fazla düşüş gösteren ülkeler Portekiz (% 6,2), Slovenya (% 4) ve İspanya (2,5( olurken, en fazla artış gösteren ülkeler ise yüzde 3,1 ile Lüksemburg, yüzde 1,6 ile Polonya oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.