Salı 19.11.2013
Son Güncelleme: Salı 19.11.2013

İtibar riskleri sigorta için yeni potansiyel

ACE European "İtibar Riskte 2013" Raporu'na göre itibar, bir işletmenin varlığını sürdürüp uzun vadede başarılı olması açısından büyük önem taşıyor. Rapor, son dönemde kriz yönetimi desteği veren sigortacıların sayısında artış yaşandığını da vurguluyor.

Küresel ekonomi hızı ve sosyal medyanın her geçen gün artan etkinliğinin şirketleri itibar yönetimine yatırım yapmaya ittiği kaydedilen ACE European'ın 15 ülkede yayımladığı raporuna göre, risk yöneticilerinin karşılaştığı en önemli sorunların başında, itibara dayalı risklerin kendilerine özgü ve çoğunlukla da manevi koşulları temel alan yapısı geliyor. Rapora göre, itibar risklerini yönetilmesi gereken stratejik bir alan haline getiren en önemli faktörlerin karmaşık tedarik zinciri yapıları, yeni pazarlara giriş hamleleri ve küresel pazarlarda ortak standartların korunması zorunluluğu olarak öne çıktığı kaydedildi. Rapora göre, risk yöneticilerinin yüzde 80'i itibarı en değerli varlık olarak görüyor. Öte yandan katılımcılar, itibara ilişkin risklerin de sürekli yükselen bir hızla arttığını, bu artışın en önemli nedeninin de sosyal medya olduğunu düşünüyor. Araştırmaya katılanların onda dokuzu itibar ile ilgili riskleri yönetmenin diğer riskleri yönetmekten çok daha zor olduğu konusunda hemfikir. Bu bağlamda şirketlerin itibar risklerinin öngörülemeyen yapısı nedeniyle süreçleri ölçümlemekte ciddi sıkıntılar yaşadığı kaydedildi.
SİGORTA SEKTÖRÜ ÖNEMLİ BİR ROL OYNUYOR
Raporun önemli noktalarından birinin de sigorta sektörünün itibar risklerinin yönetimi konusundaki rolü olduğu belirtildi. Raporda, araştırmaya katılan yöneticilerin büyük çoğunluğuna göre itibar risklerini sigortalamanın son derece zor olduğu kaydedilirken konuyla ilgili rapor yorumlaması ise şu şekilde: "Katılımcıların yüzde 66'sı itibar ile ilgili risklerinin sigorta açısından yeterli şekilde güvence altına alınmadığını düşünüyor. Öte yandan broker ve sigortacılar açısından bu sürecin önemli bir potansiyel taşıdığı görüşündeler. Sigorta sektörünün itibar riskleri konusunda üçüncü göz olarak yer alabileceğine inanıyorlar." ACE European Başkanı Andrew Kendrick ise konuyla ilgili olarak, "Risk yönetimi ve kontrol sürecini geliştirmek için müşteriler ile birlikte çalışarak onlara geleneksel riskleri yönetmeleri konusunda yardımcı olabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.