Cuma 22.11.2013

Parası olmayana dershane yok

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Dershaneye sadece zengin ve başarılı öğrenciler gidiyor, yoksul çocuklar bu imkânlardan yararlanamıyor" açıklamasını Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), 2012-2013 değerlendirme raporundaki rakamlar doğruladı. Raporun sonuçları, iller ve okullar arasındaki uçurumun yanı sıra dershanelerin fırsat eşitsizliğini rakamlarla kanıtlıyor. Rapora göre, 5,6,7 ve 8'inci sınıfta okuyan 5 milyon 181 bin öğrenciden 537 bini dershaneye devam ediyor. Devlet okulu öğrencilerinin dershaneye gitme oranı ortalama yüzde 10. Bunların yüzde 22'si 8'inci sınıfta dershaneye gidiyor.

YARIDAN FAZLASI
Özel okullarda ise dershaneye gitme oranı 7'nci sınıfta yüzde 25. 8'inci sınıfta bundan faydalanların oranı yüzde 58'e çıkıyor. Yani özel okula giden öğrencilerin yarısından fazlası mutlaka özel dershaneden hizmet alıyor. Yükseköğretime hazırlanan toplam 4 milyon lise öğrencisinden 582 bini dershaneye gidiyor. Okul türlerine bakıldığında ise devlet lisesinde başarılı lise türleri ile özel okulların dershaneyi tercih ettiği görülüyor.
DOĞU'DA ÖĞRENCİLERİN % 3'Ü GİDİYOR
Dershanelerin yüzde 90'ı ortaöğretime ve yükseköğretime geçiş sınavları için hizmet veriyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli'ndeki ortaokul öğrencilerinin yüzde 10-15'i dershaneye devam ediyor. Ağrı, Diyarbakır, Hakkari, Ardahan, Bayburt, Şanlıurfa, Van gibi illerde sadece yüzde 2-3'ü gidiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.