Giriş Tarihi: 22.11.2013

Ziylan'a 2 dünya markası daha geliyor

BİM, Gözde Girişim ve Mater Footwear ile % 50-50 ortak olan ayakkabı devi Ziylan, global marka hedefini büyüttü. Grup, dünyaca ünlü iki kadın ve spor ayakkabı markası alacak

Geçtiğimiz günlerde BİM, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV konsorsiyumu ile ortaklık yaparak perakende sektöründe büyük çıkış yakalayan Ziylan Grubu, dünya markası olma yolunda önemli adımlar atıyor. Soysal Danışmanlık tarafından bu yıl 13'üncüsü düzenlenen Perakende Günleri'nde konuşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, geçen yıl İtalyan markası Lumberjack'i satın alarak Avrupa'ya paraşütle indiklerini söyledi.

AVRUPA'DAn AÇILMAK ŞART

Global marka olmak için dünyaca ünlü birer kadın ve spor ayakkabı markasını daha almak istediklerini açıklayan Ziylan, "Araştırmalarımız sürüyor. Öte yandan kendi markamız FLO'yu da dünyaya açmak istiyoruz. Ancak markalaşmanın yolu Avrupa'dan geçiyor" diye konuştu. Perakende sektörünün bugünlerde yabancı ortaklıklara açık olduğunu belirten Ziylan, yabancı fonlarla ortaklık görüşmelerine 2.5 yıl önce başladıklarını söyledi. Geçen yıl anlaşmak üzere iken görüştükleri fonun son anda kararından vazgeçtiğini dile getiren Ziylan, şöyle konuştu: "İyi ki o fonla olmamış. Çünkü geçen yılki ile bu yılki EBİTTA arasında büyük fark var. Bu yılki rakamlarımız daha güçlü. Şimdi anlaştığımız fonlarla görüşmemiz çok uzun sürmedi. Ürünümüze ve şirketimize güveniyoruz." Ziylan, ortaklığın boyutuna ilişkin fiyat vermedi. Onun yerine "Çok şükür" dedi.

2015 HEDEFİ 1.8 MİLYAR TL

Mehmet Ziylan, grup olarak 2013 yıl sonunda konsolide edilen rakamlarla 1 milyar TL ciro barajını aşacaklarını söyledi. 2015 yılı sonu ciro hedefinin, 1.8 milyar TL olduğunu belirten Ziylan, "Önümüzdeki 3 yılda yaklaşık 100 milyon TL'lik yatırım yapacağız. Böylece 2015 sonuna kadar mağaza sayımızı 450'nin üzerine, toplam satış alanımızı ise 215 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Ziylan, 2023 hedefleri için arkalarına bakmadan koştuklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.