Pazar 24.11.2013

İstanbul 27 basamak birden atladı

2011'de küresel finans merkezleri arasında 71'inci olan İstanbul, 44'üncü sıraya yükseldi

İstanbul, finans merkezleri sıralamasında küresel çapta bir başarıya imza attı. Kent, 'en iyi finans merkezleri' sıralamasında iki yılda 27 basamak birden atladı. Borsa İstanbul (BİST) Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İbrahim Turhan, "Dünyadaki finans merkezlerini değerlendiren bağımsız bir uluslararası not şirketinin yaptığı listede İstanbul, 2011'de 71'inci durumdaydı. Aynı araştırmanın 2013 sonuçlarında ise 44'üncü sıraya yükseldi" dedi. İki yıl gibi kısa sürede gerçekleşen bu başarının arkasında akılcı adımların olduğunu vurgulayan Turhan, "Yapısal yenilikler, teknolojide atılan adımlar, yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi, Sermaye Piyasası Kanunu'ndaki olumlu değişim, Uluslararası Tahkim Merkezi'nin kurulması İstanbul'u listede yukarı taşıdı" diye konuştu.
NASDAQ TIRMANIŞI ARTIRIR
BİST'in son yıllarda imzaladığı stratejik anlaşmaların da bu tırmanışta etkili olduğuna değinen İbrahim Turhan, yakında gerçekleşecek NASDAQ OMX ile stratejik anlaşmanın şehrin değerini birkaç basamak artıracağına inandıklarını ifade etti. Turhan şöyle konuştu: "Anlaşma henüz sonuçlanmadığı için değerlendirmeye konu değil. Ancak imzalar atıldıktan sonra çok daha iyi bir pozisyona gelebileceğimizi görebiliyorum. Üzerinde çalışılan Enerji Borsası'nın da kurumsal altyapısı düzgün ve şeffaf bir şekilde oturtulmalı. Başarılı uygulamalar bakılmalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.