Giriş Tarihi: 25.11.2013 15:44

TUSKON bin 500 iş insanını buluşturdu

Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu (TUSKON) tarafından düzenlenen 19. Türkiye - Dünya Ticaret Köprüsü 2013 programı başladı. 130 ülkeden 1.500 iş insanı Türkiye’deki ticaret fırsatlarını değerlendiriyor. Organizasyonun ana temasını tarım ve gıda sektörleri oluşturuyor.

Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu'nun (TUSKON) düzenlediği, Ekonomi Bakanlığı koordinasyonunda ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) desteğiyle tarım ve gıda sektörlerine yönelik 'Türkiye-Dünya Ticaret Köprüsü 2013' programı, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde bugün başladı. 130 ülkeden 1.450 iş insanı, Türkiye'den 1.500 iş insanı ile bir araya geldi. Türkiye – Dünya Ticaret Köprüsü 2013'ün açılışını Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, TUSKON Başkanı Rızanur Meral ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi gerçekleştirdi.

25 BİN İŞ GÖRÜŞMESİ YAPILACAK

Ticaret Köprüsü'nün açılışında düzenlenen basın toplantısında konuşan TUSKON Başkanı Rızanur Meral, organizasyonla ilgili şu bilgileri verdi: "2006 yılında mütevazı bir şekilde başlayan Ticaret Köprüleri yolculuğumuz sizin desteklerinizle Avrasya, Asya Pasifik, Orta ve Doğu Avrupa kıtalarına genişledi ve 10'un üzerinde köprü programı gerçekleştirildi. 2010 yılından itibaren programı tüm dünyadan katılıma açık şekilde düzenlenmeye başlandı ve binlerce yerli ve misafir işadamımızı bir araya getiren bir konumda oldu. Ortaya çıkan sonuçlar ve artan rağbet sebebiyle, verimimizi arttırmak ve talebe cevap verebilmek adına 2011 yılı itibariyle ticaret köprülerini sektörel olarak organize etmeye karar verdik. Bugün, daha önce gıda, inşaat ve tekstil başta olmak üzere farklı sektörler odaklı düzenlenen dünya köprülerinin 19.su için birlikteyiz. Gıda, Hızlı Tüketim Mamulleri, Tarım ve ilgili makinalar olarak belirlediğimiz bu ticaret köprüsü 1904 uluslararası ve yerel firmayı bir araya getiriyor. Program sonunda 25 bin iş görüşmesinin yapılması beklenmektedir. Gıda, Tarım, Hızlı Tüketim Mamulleri ve ilgili makinalar sektörlerine odaklanılan bu programa Latin Amerika'dan 55, Asya Pasifik'ten 221, Afrika'dan 676, Ortadoğu'dan 31, Avrupa ve Balkanlar'dan 110, Avrasya'dan 306 ve Kuzey Amerika'dan 20 iş insanı olmak üzere toplam 1453 kişinin iştirak etti. "
Dünya gıda sanayisi, tarım, tüketim mamulleri alanlarında yeni eğilim ürün farklılaştırma üzerine yöneldi" diyen Rızanur Meral şözlerini şöyle sürdürdü: "Gelişmiş piyasalarda yaşanan rekabetin neticesi olarak firmalar büyüme problemleri yaşamaktadırlar. Bu nedenle, büyümenin yavaşladığı gelişmiş pazarlar yerine gelişen ekonomilerde hareketliliğin daha da artacağını düşünmekteyim. Bunun çeşitli sebeplerini sıralamak gerekirse, hali hazırda dünya nüfusunun yüzde 82'si gelişen ekonomilerde yaşamaktadır, yeni doğan bebeklerin yüzde 92'si bu ülkelerde doğmaktadır. 2030 yılı için yapılan tahminlerde dünya orta sınıfına 1 milyar yeni tüketicinin katılması beklenmekte olup, bu sınıfın yüzde 93'nünde gelişen ekonomilerde yaşayacağını iş adamlarımız hesaba katarak büyüme fırsatlarını değerlendirmelilerdir. Demografik göstergeler, ekonomik büyüme hızı ve düşük rekabetin firmalara yüksek büyüme sağlayabileceğini düşündüğümüz ülkelere örnek olarak: Bangladeş, Endonezya, Meksika, Pakistan, Vietnam ve bütün Afrika ülkeleri olarak sıralayabiliriz. Potansiyeli ifade etme adına Dünya'da tarıma elverişli olup kullanılmayan tarım arazilerinin yüzde 60'ının Afrika kıtasında olması örnek gösterilebilir."

"TİCARET KÖPRÜSÜ AYNI ZAMANDA GÖNÜL KÖPRÜSÜ"

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ise, bu organizasyonun Türk ekonomisi için son derece önemli olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti: "130 ülkeden 1.450 yabancı işadamının katıldığı son derece önemli bir organizasyonu gerçekleştiriyoruz.2030 hedeflerimiz kapsamında önemli çalışmalarımızdan birisi de yurtdışı alım organizasyonları. Aslında TUSKON ticaret köprüleri, bir gönül köprüsü. Kamu, STK ve özel sektör işbirliği ile tüm dünyaya önemli bir mesajı da vermiş oluyoruz. 19'uncu Türkiye – Dünya Ticaret Köprüsü'nün bugünkü teması tarım ve gıda. Tarım ve gıda sektörü gelecekte dünyada petrolden daha önemli bir konuma sahip olacak. Çalışan nüfusumuzun 4'te 1'i tarım sektöründe. Dünyanın en büyük 7'nci tarım ekonomisi olduk. Tarımda Avrupa şampiyonu konumundayız. Bugün 6 bin 60 firmamız 205 ülkeye ve gümrük bölgesine tarım ürünleri ihracatı yapıyoruz. 2023'te 40 milyar dolarlık tarım ürünleri ihracatı hedefi yakalamayı hedeflemekteyiz.

"TUSKON'UN BAŞARILARI BİZİ GURURLANDIRIYOR"

TUSKON'un, özellikle Afrika'ya ve Amerika'ya yapılan ticarette çok önemli bir konumda olduğunu söyleyen Bakan Çağlayan, "Afrika'ya yapılan ticarette TUSKON'un benim için çok büyük önemi var. Latin Amerika'da da TUSKON'un büyük başarılarını görüyoruz. Siyasette ve diplomaside de bize büyük yardımları oluyor" dedi.
"2023'te Türkiye'nin şampiyonlar liginde olması yönündeki çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor" diyen Zafer Çağlayan, " Türkiye, yakın geçmişte yaşanan küresel krizleri atlattı. Güçlü ve istikrarlı bir iktidar, dengeli ve sürdürülebilir bütçe, güçlü ve güvenilir bankacılık sektörü, ihracatta yeni pazar arayışları ve genç nüfusumuz sayesinde küresel krizleri atlattık. TUSKON ve TİM bünyesindeki ihracatçı kardeşlerimizin de destekleriyle dünyada ihracat yapmadığımız ülke kalmadı. Yakın bir süre içinde Irak'a kalabalık bir heyetle gideceğiz. Yılsonuna kadar Bağdat'a, Basra'ya ve Erbil'e ziyaret gerçekleştireceğiz. Irak, bizim ikinci büyük ihracat pazarımız. İran da Türkiye'nin ihracat açısından çok önemli pazar ancak ambargolar, bu ülkeyle olan ticaret hacmimizi düşürüyor. Kısa süre içinde İran'a yapacağımız ziyarette ambargoların kaldırılması konusunda olumlu sonuç alacağımızı umut ediyorum" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.