Salı 26.11.2013

Pendik'e 5 boyutlu dönüşüm geliyor

Pendik Belediyesi, kentsel dönüşüme "5 Boyut" uygulamasını da katacak. Belediye, bu projeyle vatandaşın da görüşünü almayı planlıyor

Pendik Belediyesi, kentsel dönüşümde ses getirecek C3PO Projesi ile akıllı şehircilik dönemini başlatıyor. Kentsel dönüşüm çalışmalarını sürdüren belediye, halkın dönüşümün sonuçlarını en nesnel biçimde görebilmesini sağlamak amacıyla yeni bir projeye başlıyor.

PİLOT BÖLGE SEÇİLDİ

Zamana bağlı tüm değişimler 5B (5 Boyut) çalışmasıyla modellenerek Pendik'teki kentsel dönüşümün on yıl sonraki hali görülebilecek. Böylece bölgelerindeki dönüşümün neticeleri hakkında önceden bilgilendirilen vatandaşların fikirleri de alınabilecek. Avrupa Birliği EUREKA Programı altında ITEA2 çağrısı için hazırlanan çok uluslu projede Pendik, pilot bölge seçildi. C3PO (Collaborative City Co-Design Platform) Projesi, Türkiye'den TÜBİTAK, Yıldız Teknik Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, NetCAD, ERARGE ve yurtdışından Fransa, Finlandiya ve Belçika ortaklığı ile yürütülecek. Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin, ilçede 150 bin konutun 15 yılda dönüştürülmesi için plan hazırladıklarını ve çalışmaların 5'er yıllık üç etapta yürütüleceğini söyledi. Şahin, "Pendik kendi kendini finanse eden değerlere ulaştı. Mülkiyet değerleri oldukça yükseldi. Kimi yerde 2, 2.5 azami 3 emsal vereceğiz. Hatta 1.5 emsalle çözeceğimiz yerler olacak. Gereksiz imar yoğunluğu oluşmayacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.