Cumartesi 30.11.2013

500 milyonluk açık ekran cezası

Çalışma Bakanlığı'nın kestiği 500 milyon liralık açık ekran faturasına ortak komisyon ile çözüm aranacak

Çalışma Bakanlığı'nın kestiği 500 milyon liralık açık ekran faturası bankaları ayaklandırdı. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Başkanı Hüseyin Aydın beraberindeki heyetle birlikte mesai sorunun çözümü için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'in kapısını çaldı. Aydın, "Denetçiler, ekranların açık olduğu her saati fazla mesai olarak yorumlamış. Ekran açıkta personel o sürede ful kullandı mı? Ortada bir yanlış yorum var" dedi. Bakan Çelik, "Daha esnek nasıl olur bakalım" mesajı verdi.
ORTAK KOMİSYON KURULUY OR

Sorunun çözümü için bir araya gelen Türkiye Bankalar Birliği Başkanı Hüseyin Aydın ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik 2 saatlik toplantı yaptı. Bakan Çelik, sorunun çözümü için ortak bir komisyon kurulacağı mesajını verdi. Buna göre, komisyon konuyu yeniden çalışacak.

MESAİ 270 SAATİ GEÇEMİYOR
Mevzuata göre banka personeli yıllık 270 saati geçecek şekilde fazla mesai yapamıyor. TBB Başkanı Aydın, SABAH'a yaptığı değerlendirmede, "Eksiğimiz, fazlamız nedir biz de bakıyoruz. Denetçiler ekranın açık olduğu her saati fazla mesai olarak yorumlamış. Biz çalışanlarımızın makul saatlere kadar çalışmasını, ekstra çalışma varsa da borçlu olmamayı isteriz" dedi. Çalışma Bakanlığı müfettişleri, bankaların resmi kayıtları ve personel şikâyetlerinden yola çıkarak bankalardaki son bir yıla ilişkin mesaileri inceledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.