Cumartesi 30.11.2013

Mağaza kartları ile taksit by-pass'ı

Perakendeciler, kredi kartlarına getirilen taksit sınırlamasını mağaza kartlarıyla by-pass edecek. Patronlar, sadakat olarak da bilinen bu kartlar üzerinden tüketicilere taksit yapmayı planlıyor

Perakende şirketleri, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) kredi kartlarına getirdiği taksit sınırlamasına karşı çareyi mağaza kartlarında buldu. Sadakat ya da CRM adı da verilen bu kartlar üzerinden tüketicilere taksit yapmayı planlayan patronlar, riski de bankalara sigortalatacak. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, sektörün 15 yıl öncesine geri döneceğini söyledi. Geçmişte bu yöntemin uygulandığını belirten Suerdem, "O dönemde müşteri sağlam mı diye bakıyorduk. Batak da veriliyordu tabii. Ama bankalar taksitle devreye girince riski yüzde 3 komisyonla onlara vermeye başladık. Şimdi mağaza kartları üzerinden taksit için ayrı bir sistem kurulması gerekiyor" dedi. Taksit sınırlamasının şirketleri eskiye dönmeye zorladığını ifade eden Suerdem, şu anda düşünme aşamasında olduklarını kaydetti. Suerdem, "Her müşterinin risk sigortasını banka yapar. Krediyi şirketler verir. Bu sistem piyasada konuşulmaya başlandı" dedi.

ALTYAPI GEREKTİRİR

Orka Holding Genel Koordinatörü Osman Arar, şirketlerin tüketiciye kredi vermesinin büyük bir altyapı gerektirdiğini söyledi. Piyasada önümüzdeki günlerde taksit sınırlaması nedeniyle durgunluk yaşanacağını, bunun da perakendeyi negatif etkileyeceğini belirten Arar, şöyle konuştu: "Bizim de mağaza kartımız var. Müşterilerimize bu kartlarla puan sistemi üzerinden indirimli alışveriş gibi imkânlar sunuyoruz. Yeni dönemde piyasadaki sıkışıklıktan dolayı bu indirimleri artırabiliriz. Promosyonları genişletebiliriz. ABD'de tüketiciler alışveriş için bireysel olarak kredilendiriliyor. Türkiye'ye de bu sistem gelebilir. İzlemek lazım."

KAMPANYA DÖNEMİ

Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar da, beyaz eşyada 12, elektronikte ise 6 olan taksit sınırının sektörü çok etkilemeyeceğini savundu. Yeni dönemde kampanyaları çeşitlendirip artıracaklarını ifade eden Bayraktar, "Bizde müşterilerin e-mail ve telefon numaraları var. Kampanyaları buralardan duyuruyoruz" dedi.
CRM'e büyük dönüş
Esse'nin patronu Semih Şeftali, Türkiye'de yeni bir dönem başlayacağını söyledi. Avrupa ve ABD'de hemen hemen bütün firmaların mağaza kartları olduğunu belirten Şeftali, puan biriktirip, indirim veren bu kartlara Türkiye'de de büyük dönüş olacağını açıkladı. Şeftali, "Örneğin 100 TL alışverişe anında 5 TL indirim gibi uygulamalara geçeceğiz. Taksit sayısı arttıkça CRM (Müşteri ilişkileri yönetimi) uygulamaları çöpe gidiyordu. Şimdi herkes CRM'e yüklenecek" dedi. Şeftali, pazardaki uygulamaları izleyeceklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.