Giriş Tarihi: 2.12.2013

Suriye'de bile hibrite teşvik var

Yakıt tüketimini ve zararlı emisyon oranlarını düşüren hibrit teknolojisine sahip araçlar, dünyada birçok ülke tarafından teşvik ediliyor. Yüksek akaryakıt faturası nedeniyle büyük cari açık problemi yaşayan Türkiye ise teşvik vermeyen az sayıdaki ülkeler arasında yer alıyor. Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye dışında dünyada hibrit araçların her ülkede teşvik edildiğini söyleyerek, iç savaşın yaşandığı Suriye'de bile hibrit araçların teşvik edildiğine dikkat çekti. Enerjide dışa bağımlı Türkiye'nin cari açığının en önemli kaleminin petrol faturası olduğunu ifade eden Bozkurt, şunları söyledi: "Petrolün büyük bölümü taşımacılık ve ulaşımda tüketiliyor. Yakıt tasarrufu sağlayan her teknoloji, cari açığa olumlu katkı yapar. Prius Plug-in Hybrid, 100 km'de 2.6 lt yakıt tüketiyor. 45 litrelik bir depo benzinle bin 250 kilometre yol kat edilebiliyor."
Hibrit sayısı 5 milyonu geçti

1997'de ilk hibrit aracı Prius'u tanıtan Toyota, bugün 3'üncü nesil Prius ile birlikte 80 farklı ülkede 23 modelin hibrit versiyonunu satıyor. Toplamda 5 milyon adetin üzerinde hibrit araç satan Toyota, 2020'ye kadar her modelin hibrit versiyonunu üretmeyi hedefliyor.
Satış rekoru kıracak
Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 40 bin 58 adetle 2010'da kırdıkları satış rekorunu, 2013 yılı sonunda yenileyeceklerini kaydetti. Toyota, Ocak-Ekim aylarında toplam 26 bin 918 adet araç satışı gerçekleştirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.