Giriş Tarihi: 3.12.2013

Sigarada ÖTV satrancı

Sigaradan bütçeye 22 milyar liralık hedef koyan Maliye, 2 liraya varan indirim furyasını takibe aldı. Bakanlık, fiyat artışı isteyecek

Sigara şirketlerinin çok sayıda markada 50 kuruştan başlayarak 2 liraya kadar indirime gitmesi Maliye'yi harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı ile Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü, makul bir neden olmaksızın fiyat indirimine giderek devleti vergi kaybına uğrattıkları gerekçesiyle sigara firmalarını yakın takibe aldı. Maliye yetkilileri, fiyatları eski seviyesine yükseltmeleri için firmalarla görüşme yapacaklarını, sigaraya yeni bir vergi zammının en son çare olarak düşünüldüğünü söyledi.

TİRYAKİ SEVİNDİ

Bazı sigara firmaları fiyat indirerek satışlarını artırırken, ÖTV gelirindeki düşüş nedeniyle Maliye sektörü mercek altına aldı. Maliye'den üst düzey bir yetkili, "Bizim tarafta sadece izleme süreci devam ediyor. Sigara firmaları üretip dağıtıcıya satınca ÖTV doğuyor. Dağıtıcı firmaların mal çekilişleri var mı yok mu, onları izliyoruz" diye konuştu. Firmalar, çok sayıda markada 50 kuruş ile 2 lira arasında değişen indirimler yaptı. Paket başına 50 kuruşluk indirim 41 kuruşluk vergi kaybına neden oluyor. Bu rakam 2 liralık indirimde 1.64 liraya çıkıyor. Maliye, 2014 yılı için sigaradan ÖTV gelir hedefini 22 milyar lira olarak belirlemişti. Ancak indirimle hedef zora girdi. Sigarada paket başına 3.22 lira asgari maktu, 9.2 kuruş maktu ve yüzde 65.25 nispi olmak üzere 3 çeşit ÖTV bulunuyor. Yetkililer, "Firmalar, asgari maktu yükselsin pahalı grupta kar edilsin istiyor. Ancak böyle bir artış ucuz sigaralarda yeni zam dalgasına yol açacaktır. Bu durumda kaçakta artış olabilir. Firmalarla görüşür orta yolu buluruz" değerlendirmesini yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.