Cuma 06.12.2013 00:00

Yoksulluk oranı düştü

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, kişi başı günlük harcaması, cari satınalma gücü paritesine göre 2,15 doların altında kalan fert oranı 2011'de yüzde 0,14 iken, geçen yıl yüzde 0,06'ya geriledi. Yoksulluk sınırı, cari satınalma gücü paritesine göre 4,3 dolar olarak alındığında ise 2011'de yüzde 2,79 olan yoksulluk oranı, geçen yıl yüzde 2,27'ye düştü.

TÜİK, 2012 Yoksulluk Çalışması sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, satın alma gücü paritesine göre kişi başı dolar cinsinden yoksulluk sınırlarına göre yoksulluk oranları düştü.
Kişi başı günlük harcaması, cari satınalma gücü paritesine göre 2,15 doların altında kalan fert oranı 2011'de yüzde 0,14 iken, geçen yıl yüzde 0,06 olarak belirlendi. Yoksulluk sınırı, cari satınalma gücü paritesine göre 4,3 dolar olarak alındığında ise 2011'de yüzde 2,79 olan yoksulluk oranı, 2012'de yüzde 2,27 oldu.
Çalışmaya göre, kırsal yerlerde yaşayanların yoksulluk riski kentsel yerlere oranla daha yüksek düzeyde bulunuyor.
Cari satınalma gücü paritesine göre 4,3 dolar sınırı itibariyle kırsal yerleşim yerlerinde yaşayanlarda 2011'de yüzde 6,83 olan yoksulluk oranı, 2012'de yüzde 5,88 olarak belirlendi. Aynı yoksulluk sınırına göre kentsel yerlerde yaşayanların 2011'de yüzde 0,94 olan yoksulluk oranı, geçen yıl yüzde 0,60 olarak gerçekleşti.
Çalışmada uluslararası karşılaştırmalarda kullanılan yoksulluk sınırları tanımlandı. Bu bağlamda, satınalma gücü paritesine göre günlük kişi başına 2,15 dolar ve 4,3 dolar değerleri yoksulluk sınırları olarak dikkate alındı. Eşdeğer fert başına tüketim harcaması, satınalma gücü paritesine göre günlük kişi başına 2,15 dolar ve 4,3 doların altında kalanlar yoksul olarak belirlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.