Pazar 08.12.2013

Atalar yabancı fonlarla flörtte

100 yılı geride bırakan hazır giyim markası Atalar, yabancı fonlarla görüşüyor. Şirketin dördüncü kuşak patronu Fevzi Atabek, "Bu yolla hızlı büyümeyi planlıyoruz" dedi

Türkiye' nin en eski hazır giyim firmalarından Atalar Giyim, büyük bir değişimin arifisinde. Temelleri 1912'de Ata Atabek tarafından atılan şirket, faaliyetlerini iç piyasa ile sınırlı tutuyordu. Gündeminde hâlâ ihracat olmayan şirket, yabancı fonlarla temasa geçti. Şirketin dördüncü kuşağı olan Atalar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Feyzi Atabek, "Biz her zaman muhafazakâr olduk, agresif büyüme planımız olmadı. Ancak şu sıralar ortaklık yapmak istiyoruz. Bu amaçla yabancı fonlarla görüşmelere başladık. Böyle büyümeyi planlıyoruz" dedi.
Halen kaç mağazanız var?
35'i bize ait, 5'i de franchising olmak üzere toplam 40 mağazamız var. İstanbul'dakilerin tamamını kendimiz işletiyoruz. Anadolu'da ise belli bir dönem ticaret yaptığımız kişilerle yola çıkıyoruz.
Bundan sonrası için planlarınız neler?
Bundan sonrası için daha seçici olacağız. Bir de Türkiye'nin gidişini takip etmek lazım. Bütün alışveriş merkezlerinin kiraları döviz üzerinden. Oradaki oynaklıklar bizi rahatsız ediyor. 2014'ün sonuna doğru işin tersine dönmesi dövizin düşmesi bekleniyor.
35-40 mağaza fonlar için cazip mi, girmeyi düşünüyorlar mı?
Her malın bir alıcısı vardır. Burada satılık olan bilanço değil. Bir kere bilinirliğimiz yüksek. Saygın ve tüketicinin gözünde güven uyandıran bir markayız. Biz bunları ortaya koyuyoruz. Parayı da onlar ortaya koyacak. Bunun üstüne ne inşa edebileceğimize bakacağız.

HIZLI BÜYÜMEDEN ETKİLENDİK

Bir ara sizin için "battı-batıyor" deniliyordu. Bu söylentinin aslı var mı?
Atalar hiç böyle bir şey yaşamadı. Sadece 2001'de kısa bir süre için böyle bir sıkıntı oldu ama aile olarak kendi içimizde çözdük. Babamlar üç kardeşti. Halamın vefatından sonra ayrılıklar oldu ama dedeğim gibi o iş de aile içinde çözüldü. Bütün bunlar piyasada konuşuluyor olabilir. Belki o manada kendilerine göre bir şey çıkarmış olabilirler. Ama bizim bugüne kadar ne bir bankayla ne bir firmayla bir sıkıntımız olmadı. Zaten çok hızlı bir büyüme içinde de olmadık açıkçası.
Son 10 yılda Türkiye'de yaşanan hızlı büyüme süreci sizi nasıl etkiledi?
2001 krizinde Türkiye'de 10 civarında AVM vardı. Şimdi bu sayı 200'ün üzerinde. Bizim de 8 mağazamız vardı. 2007'de bu sayı 12'ye çıktı. Bu tarihten sonra her sene üstüne koya koya gittik. Sayıyı 40'a çıkardık.

TÜRKİYE ZENGİNLEŞTİ

2007'den sonra ne oldu da bu kadar hızlı büyüdünüz?
Ekonomi çok iyiye gitti. İleriyi daha iyi görebilir olduk, 2001 krizinden çıktık. 2005'e kadar çalkantı vardı, 2006-2007 çok güzel senelerdi çok para kazandık. Bu birikimlerle 2007'de yatırımlara başladık. Her yıl 5-6 mağaza açıp, 1-2 mağazayı yenileyerek ilerledik.
Bir duayen olarak önümüzdeki yıllarda tekstil sektörü nereye gider?
Perakendeye yerli ve yabancıların ilgisi yüksek. Bunda Türkiye'deki genç nüfusun büyük rolü var. Bir de kabul etmek lazım ki Türkiye zenginleşti. İnsanlar da zenginleşti. Bu durum yabancı firmaların gözünü ülkemize çevirmesine neden oldu.
İşe muhasebe servisinde başladım
Atalar'da profesyonel olarak işin başına ne zaman geçtiniz?
1978'de fabrikalara yaptığım ziyaretlerle işi incelemeye başladım. O zaman bizim konfeksiyon fabrikamız, bir de boyahanemiz vardı. Birbirine çok yakındı. Boyahanede biraz muhasebe öğrendim. Yani işin teknik kısmıyla çok fazla ilgilenmedim. Konfeksiyon da Tarlabaşı'ndaydı. Sabah birine gidiyordum, öğleden sonra ötekisine. Ama saat üç buçuk falan olunca kaçıp ata biniyordum. Sonra evlendim, askerlik bitti, askerlikten sonra geldim ama faal değildim, zaten bütün aile işin başındaydı. 1986'dan sonra bilfiil çalışmaya başladım.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.