Çarşamba 11.12.2013

Ticari hayat silbaştan değişiyor

E-fatura uygulaması, Türkiye'de tahsilat ve ödeme döngüsünde yeni bir dönem başlatıyor. Tamamen elektronik uygulamalar üzerinden yürüyecek yeni ticaret hayatında e-fatura mali sistemin temel taşı olacak. Bankacılık da gelişmelere paralel olarak elektronik ortama taşınacak

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) oluşturduğu e-fatura sistemi ile yıllık brüt satış hasılatı 10 milyon TL'nin üzerindeki 30 bine yakın şirket, 2013 yılı Aralık sonu itibariyle kağıt fatura yerine, e-fatura düzenleyecek. e-fatura uygulaması, Türkiye'de tahsilat ve ödeme döngüsünde yeni bir dönem başlatıyor. Tamamen elektronik uygulamalar üzerinden yürüyecek yeni ticaret hayatında e-fatura mali sistemin temel taşı olacak. e-fatura, e-defter, mali mühür ve yakın gelecekte oluşacak e-arşiv, e-çek, e-irsaliye ve benzeri uygulamalar ile bankacılık da baştan başa elektronik ortama taşınacak. Ticari hayatta teknolojik devrim olarak nitelenen e-Fatura uygulaması ile kayıt dışı ekonomi, naylon fatura gibi süreçlerin de tarihe karışacağı belirtilirken, bu yıl 30 bin işletmenin e-faturaya geçmesinin ardından 2014'te de yıllık ciro sınırının 5 milyon TL'ye indirileceği ve kademeli olarak tüm işletmelerin sisteme dahil edileceği belirtiliyor.

MALİYE: ERTELEME YOK

Maliye Bakanlığı, yakın zamanda yaptıpı açıklamada zorunluluk kapsamındaki mükelleflerin 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren e-fatura alıp göndermek zorunluluğu bulunduğunu belirterek, e-fatura ve e-defter uygulamalarının başlama tarihi ile ilgili olarak bir ertelemenin söz konusu olmadığını belirtti. Yetkililer, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile getirilen e-fatura ve e-defter uygulamalarının başlama tarihi ile ilgili olarak bir ertelemenin söz konusu olmadığını, e-fatura uygulamasını yaygınlaştırma stratejisi çerçevesinde önümüzdeki dönemde belirli büyüklükleri aşan tüm mükelleflerin uygulamaya dahil edilmesinin planlandığınının da altını çizdi.
E-fatura ve e-fatura uygulaması nedir?
Satıcı ve alıcı arasındaki iletişimin merkezi bir platform (Gelir İdaresi Başkanlığı) üzerinden gerçekleştirildiği elektronik bir belge olan e-fatura, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olacak. Türkiye'de 5 Mart 2010 tarihinden itibaren uygulamada olan e-fatura, veri format ve standardı GİB tarafından belirlenen, Vergi Usul Kanunu (VUK) gereği bir faturada bulunması gereken bilgileri içeriyor. E-fatura Uygulaması, taraflar arasında güvenli ve sağlıklı bir biçimde dolaşımını sağlamak amacı ile GİB tarafından oluşturulan uygulamaların genel adıdır. Anonim, limited ve gerçek/şahıs şirketi statüsündeki mükellefler uygulamadan yararlanabiliyor.
DEFTERLER DE SANAL ORTAMA GEÇİYOR
E-defter, şekil hükümlerinden bağımsız olarak Türk Ticaret Kanunu'nda zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünü olarak tanımlanabilir. E-defter sayesinde kağıt ortamdaki basım, tasdik ve saklama maliyetlerini ortadan kalkacak.
E-fatura ticarete katkı yapacak
Ayda ortalama bin fatura kesen bir firma e-fatura ile yılda, bin 200 ton karbon salınımını 4 bin 800 ağacın kesilmesini, 15 bin litre atık su oluşumu ve 156 bin kg sıvı atık oluşumunu engellemiş olacak. E-fatura düzenlemek kağıt faturaya göre satıcı için yüzde 57, alıcı için yüzde 62 daha fazla tasarruf sağlayacak. Türkiye'de ortalama basılı faturada maliyet yaklaşık 6 TL iken, buna görünmeyen yönetsel ve işgücü maliyetleri eklendiğinde, e-faturanın işletmeler için avantajları daha da artırıyor. Ayrıca E-fatura ticaret hayatındaki hız ihtiyacını basım, gönderim, kurye, karşılama, kontrol, kayıt, arşiv süreçlerini ortadan kaldırıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.