Salı 17.12.2013
Son Güncelleme: Salı 17.12.2013

Kaçak ilacın kaynağı Uzakdoğu

Özellikle kanser ve kalp ilaçlarını tercih eden kaçakçılar Uzakdoğu kaynaklı ürünleri kullanıyor

Emniyetin son 11 ayda düzenlediği operasyonlarda 8.5 milyon kutuyu aşkın kaçak ya da sahte ilaç ve hap ele geçirildi. Kaçak ilaçların merkezinin Uzakdoğu olduğu belirtildi. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün (EGM) koordinasyonunda İstanbul merkezli olarak gerçekleştirilen ve 9 ili kapsayan son operasyonda 9 bin kutulu kaçak ilaç ele geçirilirken, 7 kişi de tutuklandı.

2007'DEN İTİBAREN HIZLA ARTTI

EGM'nin hazırladığı rapora göre; Türkiye'de ilaç kaçakçılığı 2007 yılından itibaren artmaya başladı. Polis aynı yıl 228 bin 994 kutu ilaç ve hap ele geçirdi. Emniyetin kaçakçılık birimleri 2010 yılında 1 milyon 277 bin 896, 2011 yılında ise 6 milyon 986 bin 821, 2012 yılında 2 milyon 49 bin 865 kutu kaçak ilaç ve hap ele geçirdi.

KANSER İLAÇLARI İLK SIRADA
Polisin tespitlerine göre kaçak ve sahte ilaçların kaynağı Uzakdoğu ülkeleri. Kaçakçılar özellikle kanser ve kalp ilaçlarını tercih ediyor. Bu ilaçları cinsel içerikli hap, zayıflama hapı, jel, damla vb. ilaçlar izliyor. Kaçak ve sahte ilaçlar İran, Irak, Suriye ve Bulgaristan üzerinden Türkiye'ye sokuluyor. Bununla birlikte yine Çin' den havayolu ile yolcu beraberinde, kargoyla ya da dropshipping (stoksuz alışveriş) yöntemiyle doğrudan getiriliyor. Yine emniyetin raporuna göre, ilaçlar Van, Şırnak, Gaziantep, Kilis, Hatay ve Edirne üzerinden yurt geneline dağıtılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.