Pazar 22.12.2013

Kız meslek liseleri dünyaya açılıyor

Modacı Hüseyin Küçük, kız meslek liselerini eski parlak günlerine döndürmek üzere harekete geçti. İHKİB Avcılar Kız Meslek Lisesi'yle pilot proje başlatan modacı, 5 yılda bin yetenekli öğrencinin tasarımlarını 35 ülkeye ihraç edecek

80'li yılların revaçta eğitim kurumları arasında yer alan kız meslek liseleri, eski parlak günlerine dönüyor. Ünlü modacı Hüseyin Küçük, bu liselerin yetenekli genç kızların iş dünyasına kazandırılması ve kadın istihdamı açısından önemli birer kaynak olduğu düşüncesiyle önemli bir proje başlattı. Bu liselerin yeniden canlandırılması ve mezunlarının hak ettikleri yeri bulması için kız meslek liseleriyle ilgilendiğini belirten Hüseyin Küçük, ilk adımı İHKİB Avcılar Kız Teknik ve Meslek Lisesi'yle atıyor.

İLK YIL 300 ÖĞRENCİ

Bahçeşehir'deki tasarım atölyesi ve imalathanesinden 35 ülkeye ihracat yapan Hüseyin Küçük, lise yöneticileriyle birlikte bir yol haritası belirlemiş. Bunun adımlarından biri her hafta öğrencilerle bir araya gelip, tasarım, kalıp, iş dünyası gibi konularda eğitim vermek var. Ardından bu öğrenciler tasarımlarını ünlü modacıya sunacaklar. Tasarımlar arasından seçim yapılıp imalat safhasına geçilecek. Üretilen elbiseler Küçük'ün tasarımlarının satıldığı Morhipo, Limango gibi e-ticaret sitelerine gönderilecek. Ayrıca ihraç da edilecek. Küçük, "Özellikle dünyada büyük beden hazır giyim ürünlerine ihtiyaç var. Talep artıyor ve açık büyük. Öğrencileri bu alana yönlendiriyorum. Biz burada gelir seviyesi 800 ila 3 bin TL arasında olan kadınlara hitap ediyoruz" dedi. Küçük, "Bu kızların tasarımları üretilecek. İlk etapta 50 öğrenciyle başlayacağız, bu sayının 3 yılda 500, 5 yılda bine çıkmasını hedefliyoruz" diye konuştu.
'TERZİ BULAMIYORUM'
Terzi bulmakta zorlandığını ve Azerbaycan'dan eleman ithal ettiğini söyleyen Küçük, tüm tasarım ofislerinde durum aynı olduğu halde kız meslek lisesi mezunlarının işsiz dolaşmasına tepki gösterdi.
ANADOLU'YA YAYILIYOR
Hüseyin Küçük'ün hedefi, tüm Türkiye'deki kız meslek liselerine bu projeyi taşımak. "Benim kapasitemde bir modacının buna gücü yetmez ancak diğer modacılar ve hazır giyim markaları da dahil olursa bu liselerdeki kızların kaderini değiştiririz" diyor Küçük. İlk adım olarak Diyarbakır ve Bafra'daki kız meslek liseleriyle görüşmelere başladıklarını anlatan Küçük, ilk izlenimin olumlu olduğunu önümüzdeki dönemde bu liselerde projeyi uygulamaya başlayacaklarını söyledi.
PAZAR İSİMLERİNİ TANIYACAK
Avcılar Kız Teknik ve Meslek Lisesi 11'inci sınıf öğrencilerinin tasarladıkları kıyafetler, kendi isimleriyle pazarda satışa çıkacak. "Piyasa onların adını öğrenecek" diyen Küçük, öğrencilerin okuldan mezun olduklarında hazır giyimin tüm aşamalarını görmüş olacağını ifade etti.
YILLIK İHRACATI 2 MİLYON DOLAR
Hüseyin Küçük'ün hikâyesi oldukça ilginç. Fabrikatör bir babanın oğlu olan Küçük, beş yaşındayken annesinin Zetina marka dikiş makinesiyle hazır giyim sektörüne adım atmış. Annesiyle birlikte dikiş dikmeyi, kıyafet biçmeyi öğrendiğini anlatan Küçük, 19 yaşında babası ölünce kumaş fabrikası kurmuş. Ancak işleri yürütemeyince GAP, Zara, Mango gibi markalara mal gönderen bir atölye kurmuş. 2007'de de kendi markasını kurmak hedefiyle tasarımcılığa odaklanmış. Hüseyin Küçük markasıyla ilk ihracatını Dubai'ye yaptığını belirten modacı daha çok büyük beden çalışıyor. Derya Baykal, Melek Baykal, Oya Aydoğan en sıkı takipçilerinden.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.