Salı 24.12.2013 00:00
Son Güncelleme: Salı 24.12.2013 09:55

Online dünyayla aramızdaki köprü

Sosyal medya, hayatımızın o kadar içine girdi ki, kendi hayatımızın dışında yaşadığımız bir paralel evren daha varmış gibi hissediyoruz. Facebook, twitter, instagram, pinterest ve daha birçok benzeri mecrada herkesin profili var. Şahısların kullanımının yanı sıra, şirketler içinde yeni pazarlama modelleri sosyal medya kanalları ve online dünyadan geçiyor. Bugün, bu konuyla ilgili çok yeni bir girişimden bahsetmek istiyorum, adı Visionteractive. Online dünya ile gerçek dünya arasında köprü kuran ürünler üretmek amacıyla kurulan Visionteractive’i daha yakından tanımak amacıyla kurucu ortağı Onur Candan’la görüştük:

Duygu Eren - Sabah.com.tr
Eğitiminiz ve özgeçmişinizi öğrenebilir miyiz?
Kuleli Askeri Lisesi Mezunuyum. 2010 yılında Kara Harp Okulu son sınıfta ayrıldım. Ardından, Yeditepe Üniversitesine yatay geçiş yaptım. Sistem Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. 2010-2012 yılları arasında pazarlama alanında iş tecrübelerim oldu. BOSCH, British American Tobacco, Mekanist, iamyouth, PERYÖN, Mineral Medya şirketlerinde pazarlama&dijital pazarlama alanında çalıştım. Türkiye Girişimcilik Kulüpler Platformu kurucusuyum. Birçok sivil toplum kuruluşunda (Rotary, JCI, EO, Endeavor) aktif olarak yer aldım. Talent2b eski kurucusuyum. Visionteractive şirketinin kurucu ortağıyım.
Bu işe başlama fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?
Daha önceden başarısız olan internet girişimimi üniversite kulüp aktivitelerinde tanıtırken farklı bir şeyler yapmak istiyordum. Şu an popüler ürünlerimizden presstagram fikrinin en ilkel halini girişimimi tanıtmak için üniversite aktivitelerinde kullanıyorduk. Ortaya çıkan ürünü girişim haline getirme fikri şu anki ortaklarımla beyin fırtınası yaparken aklımıza geldi. Kendi girişimimi pazarlamaya çalışırken; başka markaların pazarlama aktivitelerine yardımcı olabilecek ürünler üreten bir şirket haline geldik.
Visionteractive'ı nasıl kuruldu?
Ocak 2013'te online dünya ile gerçek dünya arasında köprü kuran ürünler üretmek amacıyla Visionteractive'ı kurduk. Teknoloji ve ar-ge firmasıyız. Sosyal medya ile entegre cihazlar üretiyoruz. Ürünlerimiz; Presstagram, Instagram'da paylaştığınız fotoğrafların çıktısını alabileceğiniz bir cihaz. Socialgoal, gol attıkça tweet atan langırt. Socialmat, Foursquare'de check-in yaptıkça ürün veren otomat. Twitter '#' ve facebook 'like' ile de çalışıyor. Ürünlerimiz; markaların kullanıcı ve müşteriyle birebir ve sosyal medya üzerinden etkileşime geçmelerini sağlıyor. Sosyal medya günümüzde oldukça yüksek bir kullanım oranına sahip. İnsanlar her gün binlerce bilgiyi sosyal medya üzerinden paylaşıyorlar. Şikayetlerini, duygu ve düşüncelerini sosyal medya üzerinden duyuruyorlar. Durum böyle iken şirketler de sosyal medya yatırımlarını arttırıyorlar. Sadece sosyal medya üzerinden değil birebir de iletişime geçmek istediklerinden ürünlerimiz onların beklenti ve ihtiyaçlarını karşılıyor. Ürünlerimiz markaların pazarlama iletişimi aktiviteleri için yeni nesil bir mecra görevi görmektedir.
Ne kadar sermayeyle ve nasıl bu işe başladınız?
10000 TL kendi öz sermayemiz ile işe başladık.
Ekibinizi nasıl kurdunuz ve şu an kaç kişi çalışıyor?
Ekibimi kurarken en çok dikkat ettiğim şey; ihtiyaç duyulan alanda en iyisi olma potansiyeline sahip, çalışkan, uyumlu ve dürüst insanlardan oluşması oldu. Şu an çalışan kişi sayısı 12.
Markanızın ismi nereden geliyor?
Vizyoner bir şirket olarak sosyal medya ile entegre interaktif ürünler üretmemizden dolayı Vision ve interactive kelimelerinin birleşmesiyle şirketin Visionteractive olmasına karar verdik.
İşe başlarken finansman veya rehberlik anlamında destek gördünüz mü?
İşe başlarken finansal anlamda hiçbir destek görmedik. En büyük destek ailem ve yakın dostlarımdan geldi.
İşinizde sizin için dönüm noktası sayılabilecek bir zaman dilimi oldu mu?
İşimizde dönüm noktası denilebilecek zamanlardan biri Turkcell ile çalışmaya başlamamız oldu. Kurumsallaşma ve farklı markalar ile çalışma anlamında Turkcell ile çalışmanın bize büyük katkısı oldu. Ayrıca, bu yaz piyasadaki durgunluktan dolayı küçük bir kriz ile karşı karşıya kalmamız iş modelimizde yenilikler yapmamıza neden oldu. Yaptığımız yenilik şu an şirketimiz için faydalı bir kazanç kaynağı haline geldi.
Markanızın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?
Şirketimizde herkesin bir sorumluluk alanı mevcut. Bu sorumluluk alanlarında herkes tam inisiyatif alarak sorumluluklarını yerine getiriyor. Şu an küçük ölçekli bir şirket olsak da tüm iş süreçlerimizi kurumsallaştırmaya önem veriyoruz. Marka algısı bizim için en önemli unsurlardan biri. Birçok büyük marka tarafından ciddiye alınmamızın sebebi bu algıyı iyi oluşturmamız ve işimizi iyi yapmamız.
Markanızı şu an nasıl kendi sektörünüz içinde, rakiplerinize göre nasıl konumlandırırsınız?
Sektörümüzde belirli bir bilinirliğe ulaştık. Rakiplerimize göre en büyük avantajımız mekanik ile yazılımı entegre edebilen ürünleri hızlı bir şekilde ortaya koymamız. Sürdürülebilir bir şekilde; iyi ve kaliteli hizmet sunmamız da bizi farklı kılan unsurlardan biri.
Gelecekte nasıl büyümeyi hedefliyorsunuz?
10 aylık bir süreçte tahmin edilenin ötesinde hızlı bir şekilde büyüdük ve büyümeye devam ediyoruz. Sahip olduğumuz ürünleri geliştirerek, yeni ürünler üreterek yapılmayan iş modellerini keşfederek büyümeyi hedefliyoruz. Yurtdışı da bize çok uzak olmayan hedeflerden biri.
Sektörünüz, Türkiye'de sizce nereye gidiyor?
Sektörümüz Türkiye'de hızla gelişiyor. Etkinlik ve eğlence sektörü rakamlarını incelediğinizde de sektörün geliştiğini görmekteyiz. İnsanlar artık daha çok sosyalleşmeye vakit ayırıyorlar. Sosyal medya kullanımını saymıyorum bile. Tüm bunlara paralel olarak sosyal medya ve insanların sosyalleştiği etkinliklere yatırımlar artıyor. Büyük organizasyonlar düzenleniyor. Şirketler müşterilerine hem birebir hem de sosyal medya üzerinden dokunmak istiyorlar. Bu sebeple sektörümüze yapılan yatırımlar artıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.