Perşembe 26.12.2013
Son Güncelleme: Perşembe 26.12.2013

9 günlük operasyon kaybı 60 milyar lira

Siyaseti dizayn etme operasyonunun ekonomideki kaybı 60 milyar liraya ulaştı. Borsa İstanbul 66 bin 96 puana indi. Önceki gün 2.06 TL'ye kadar düşen dolar, yeniden 2.09'a tırmandı

17 Aralık'ta başlayan siyaseti itibarsızlaştırarak yeniden dizayn etmeye yönelik uluslararası operasyonun faturası her geçen gün kabarıyor. İlk hafta 41 milyar lirayı bulan operasyonun maliyeti, dün bakanların istifalarıyla 60 milyara çıktı. Önceki gün Merkez Bankası'nın 6 milyar dolarlık döviz satacağını açıklamasının ardından 2.06 TL'ye kadar inen dolar yeniden çıktı. İstifalarla güne başlayan BIST'te endeks, yüzde 4.20 düşüşle 66 bin 96 puana indi. Önceki gün kapanışta 518 milyar olan borsa şirketlerinin değeri de dün 21 milyar eriyerek 497 milyar liraya geriledi.
DOLAR YENİDEN TIRMANDI
Önceki gün Merkez Bankası'nın ocak ayı dahil 6 milyar dolar satacağını söylemesiyle ateşi sönen dolar, dün operasyon hareketliliğiyle yeniden yükseldi. Dolar/TL ise istifa haberlerinin ardından 2.06 seviyelerinden yeniden 2.09 TL'ye çıktı. Merkez Bankası öğle saatlerinde 450 milyon dolarlık döviz satım ihalesi açtı. İhaleye 625 milyon dolarlık teklif geldi, fiyat 2.0794 lira oldu. İhaleden sonra dolar bir miktar gevşese de yeniden yükseldi. Gösterge tahvilin faizi de önce yüzde 9.50, ardından yüzde 9.42'ye indi. Ancak satışların tahvile yansımasıyla faiz yüzde 9.62'ye çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.