Perşembe 26.12.2013

İran ve Rusya'ya Türk teksilci akını

Türk tekstilciler, devalüasyon nedeniyle Türkiye'den alımı azaltan İran'a, yatırım yapmaya başladı. Hazır giyim ithalatına yüksek gümrük vergisi koyan ülkeye hammadde ihraç eden firmalar, üretim için atölye kuruyor.
ALIM GÜCÜ YÜKSEK

Bayrampaşalı Yeni Doğan Tekstil'in sahibi Doğan Bakırcı, "İç pazarın büyüklüğü ve hazır giyim ithalatına uygulanan yüksek gümrük vergisi nedeniyle İran'da atölye kurduk. 70 kişi çalışıyor. Türkiye'den kumaş başta olmak üzere bütün hammaddeyi ihraç ediyoruz. Hammaddenin vergisi düşük" dedi. 19 bin parçalık malı bir İranlının tek başına aldığını anlatan Bakırcı, "Alım güçleri yüksek. Ürettikleri kendilerine yetmiyor. Özellikle bayan giyimde büyük potansiyel var" dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin ise, tekstilcilerin 6 aydır sadece İran'a değil Rusya'ya da gittiğini söyledi. Yüksek gümrük vergisinin Rusya'da üretime yönelttiğini belirten Negrin, "Türkiye'den kumaş gönderiyorlar. Bu trend sürecek" dedi.
GÜVEN SORGULANIYOR
Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği Başkanı Ali Ulvi Orhan da, İranlılar'ın Osmanbeyli firmaların aklını karıştırdığını söyledi. Orhan,"İran'daki yatırım olanaklarını anlatıyorlar. Ben orada sağlıklı bir yatırım ortamının olduğunu düşünmüyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.