Perşembe 02.01.2014
Son Güncelleme: Perşembe 02.01.2014

İstikrarlı büyüme sürecek

Türkiye'de büyüme sürecinin istikrara kavuştuğunu söyleyen iş dünyası, 2014'te de bunun devam edeceğine işaret ediyor. İşadamları istikrarı bozmaya yönelik girişimlerin ise başarısız olacağından emin

Türkiye, Avrupa'da ekonomik krizin yavaşlamaya başladığı 2013'ü büyümeyle kapatmayı başarırken, 2014'e daha güvenle bakıyor. İçeride yaşanan ve istikrarı bozmaya yönelik girişimlerin iş dünyasını etkilemediği belirtilirken, sanayicisinden tüccarına her kesim istikrara vurgu yapıyor. Türkiye'nin güçlü iktidarının seçim dönemini de başarıyla tamamlayacağını belirten iş dünyası, özellikle ihracatta atak yapmayı hedefliyor. 2014'te tekstilden perakendeye, turizmden elektroniğe kadar tüm sektörler en az yüzde 10 büyüme hedefliyor. Hükümetin son 10 yılda reel sektörü desteklemek ve cari açığı azaltmak için artırdığı teşvikler ve uzun soluklu istikrar süreciyle harekete geçen KOBİ'ler de ihracatın kaptan köşküne çıkacak gibi gözüküyor. 2014'te 70 bin ihracatçı KOBİ'nin ihracattan yüzde 80 pay alması hedefleniyor.

İbrahim Çağlar (İstanbul Ticaret Odası

Türkiye için fırsat dönemi
İstanbul Ticaret Odası (İTO) olarak, Türkiye'nin 2014'te yüzde 4'ün üzerinde büyüyeceğine inanıyoruz. 2014 ülkemiz için önemli bir fırsat. 5 yıldır bir küresel kriz lafıdır gidiyor. Ben durumu biraz daha farklı değerlendiriyorum. Son yıllar, krizden ziyade ezberlerin bozulduğu bir dönemdi. Şimdi AB'ye, ABD'ye, Çin'e nasıl daha fazla mal satabiliriz sorusunun peşine düşmeliyiz.
Nail Olpak (Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı)
İç ve dış şoklara dayanıklıyız
2014'ün ilk günlerine son haftalara damgasını vuran operasyonun devam eden yansımalarıyla giriyor olacağız. Şunu unutmayalım ki 10 yılda Türkiye büyük bedeller ödeyerek her alanda istikrarı sağlamayı başarmış, iç ve dış şoklardan güçlenerek çıktı. Ülkemiz büyüme yolundaki hikâyesine devam etti ve bundan sonra da devam edecek.
Adil Kon ukoğlu (Gaziantep Sanayi Odası Başkanı)
Dövizde kötümser değiliz
Türkiye'nin 2013 yılını yüzde 4.2 büyüme oranıyla kapatmasını bekliyoruz. 2014 ise bu yıldan farklı olmayacak. Önümüzdeki dönem içerisinde döviz konusunda kötümser değiliz. Türkiye şu anda dünyaya ihracat yapıyor. Gaziantep olarak ise 177 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat artarak devam edecek.
Vahap Küçük (Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Federasyonu Başkanı)
Gelirlerdeki artış sürecek
Önümüzde her ne kadar seçim döneminin olması ve harcamaların kısılması gibi politikalar olsa da, 2014 önemli artıların olduğu bir yıl olacak. Hükümet bu yıl da büyüme hedefini yüksek koydu. Ayrıca gelirlerin de bu yıl artması bekleniyor.
Cem Neg rin (Türkiye Giyim Sanayicileri Başkanı)
İhracat yüzde 10 artacak
İhracatı 2013'te 17.5 milyar dolarla kapattık. Bu yıl ise yüzde 10 büyüme hedefliyoruz. Alım grupları kurdaki artışın etkisiyle siparişlerini artıracaktır. İç piyasada ise yüzde 5'lik büyüme bekliyoruz.
Osman Ayık (Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı)
Turizm ülke geneline yayıldı
2013'te hedeflediğimiz büyüme rakamlarının üzerine çıktık. 2014'te de aynı başarıyı yakalayacağız. Turizm son dönemde merkezden çıkarak Türkiye'ye yayılmaya başladı. Sadece İstanbul ve kıyılara değil Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu'ya da ilgi artıyor. Her yıl 30-40 bin yeni yatak ekleniyor. Komşu ülkelerde bu yok."
İbrahim Burkay (Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı)
Ar-Ge yatırımı hız kazanacak
Bursa, başta uzay teknolojileri olmak üzere 2014'te Ar-Ge'ye ciddi yatırım planlıyor. Türkiye büyük ülke olmak istiyorsa kendi Gökmen'ini yollamak, uzay teknolojilerini elde etmek zorunda. Bursa bu hedefe talip. Sanayiciler olarak katma değeri yüksek ürünlere ve sektörlere ağırlık vermeliyiz.
Erkan Güral (Türkiye Genç İşadamları Konfederasyonu Başkanı)
İhracat odaklı bir yıl olacak
Türkiye'deki KOBİ'lerin 2014'te de cesur ticari atılımlarının sürmesini bekliyoruz. Kurdaki artıştan dolayı 2014 ihracat odaklı bir yıl olacaktır. Bu yıl önemli bir seçim yaşayacağız. Ancak güçlü ekonomik dinamiklere sahip olan Türkiye bu süreci daha da güçlenerek atlatacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.