Perakendede aralık hüsranı
Türkiye ekonomisini olumsuz etkileyen 17 Aralık operasyonu, perakendeyi de vurdu. Yıllık cironun yüzde 14'ünün gerçekleştiği aralık ayında hedeflenen satış yapılamadı. Cirolar yüzde 15 düştü
CİRONUN YÜZDE 14'Ü
Aralık, perakende sektörünün en verimli ayı. Hazır giyim ve ayakkabıda yapılan yıllık 45 milyar liralık cironun yüzde 15'i bu ayda gerçekleşiyor. Matraş Deri'nin patronu Erdal Matraş, ülkede yaşanan sıkıntılı sürecin satışları olumsuz etkilediğini söyledi. "Bu yıl yılbaşı, yılbaşı gibi olmadı" diyen Matraş, aralık ayının son 15 gününde yaşanan olayların perakendeyi olumsuz etkilediğini kaydetti. Matraş, "2013 çok rahat bir yıl olmadı. 17 Aralık operasyonu, Gezi olaylarını bile gölgede bıraktı" şeklinde konuştu.
ÖNCE ERKEKLER ALIŞVERİŞİ KESTİ
Bir alışveriş merkezinin yöneticisinin verdiği bilgiye aralıkta, erkekler alışverişi azalttı. Erkek giyiminde yüzde 15 düşüş görülürken, kadınların alışverişi yüksek oranda kesmediği belirtildi. Erkek giyim firmalarından Süvari'nin patronu Ahmet Coşkun da bu bilgiyi doğrulayarak, "Satışımız yüzde 10 düştü. Erkekler bu dönemde siyasi olayları yakından takip ediyor. Algısı o yöne gidiyor. İndirim ve promosyonlara rağmen dikkatlerini çekemedik" diye konuştu. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem de, takım elbise satışlarında ciddi düşüş olduğunu kaydederek, "Erkekler önce çocuğunu, sonra eşini en son kendini düşünüyor" dedi.
GÜÇLÜ BİR ÜLKEYİZ, SIKINTIYI ATLATACAĞIZ
Ahmet Coşkun, Türkiye'nin sıkıntılı bir süreçten geçtiğini söyledi. Coşkun, "Güçlü bir ülkeyiz. Büyük markalarımız var. Perakendeciler olarak Türkiye'nin bu süreci başarıyla atlatacağına inanıyoruz" şeklinde konuştu.
MAHMUTPAŞA'DA MALİYETİNE SATIŞ
Aralık durgunluğu, alışverişin kalbi Mahmutpaşa'ya da yansıdı. Mahmutpaşa Esnaf ve İşadamları Derneği Başkanı Yusuf Yetişgin, "Satışlarımız düştü. Esnaf öğlen saat 2-3 gibi siftah yapıyor. Maliyetine satışlar başladı" dedi. Piyasayı hareketlendirmek için ağustos ayında yapacakları alışveriş festivalini öne çekmeyi planladıklarını bildiren Yetişgin, şöyle konuştu: "Maalesef yılbaşı alışverişi yeterli olmadı. Biz de şubatta bir organizasyon planlıyoruz."
YENİ SEZONA ZAM
Döviz kurundaki artış, Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı markaların yeni sezon fiyatlarına da yansıyacak. Tescilli Markalar Derneği Başkanı Tahsin Özlenir, "Mağazalarımıza önümüzdeki hafta yeni sezon ürünlerini koymaya başlayacağız. Minimum yüzde 10 zam yapacağız" dedi. Aralık ayının son 15 gününü yüzde 5 kayıpla kapattıklarını söyleyen Özlenir, "Yabancı markalarda kur maliyeti artıyor" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Finansal yatırım araçlarına vergi düzenlemesi
- 2 Ticaret Bakanı Bolat'tan ihracat mesajı: Türkiye açısından zorunluluk
- 3 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 4 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 5 Madenciliğe 106 milyar lira kamu yatırımı yapılması hedefleniyor
- 6 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Petrolde Blinken etkisi! 30 Nisan benzin ve mazot fiyatı ne kadar?
- 7 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Ülkedeki yabancı yatırımları Türk şirketleri olarak görüyoruz
- 8 Türkiye lider ülke oldu! Dünya Bankası'ndan övgü dolu sözler! 3 yıl içerisinde 18 milyar dolar...
- 9 SON DAKİKA: TCMB Başkanı Karahan'dan enflasyonla mücadelede kararlılık mesajı
- 10 Ticari balıkçılığın yeni yol haritası belirleniyor