Pazartesi 06.01.2014

Otomotivde ÖTV ayarı

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve döviz kurlarındaki artış ile BDDK'nın kredilerdeki düzenlemesinin pazarı daraltacağını düşünen otomotiv sektörü, 2014 hedeflerini revize etti. Sektör temsilcileri, otomotiv satışlarının 700 bin adet seviyesinde kalacağını söylediler. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, zaten yüksek olan verginin artırılmasının pazarda daralmaya neden olacağını söyledi. Aybar, "2013'ün otomotiv satışlarından yüzde 10 kadar eksik olacağını tahmin ettiğimiz 2014 pazarının bu yeni vergi artışlarıyla 700 bin seviyelerini bulması bile iyimserlik olur" dedi. TOFAŞ CEO'su Kamil Başaran, araç fiyatlarının yükseleceğini, 2013'te yaklaşık 850 bin adet ile kapanan iç pazarın 2014'te 700 bin seviyelerine gerileyeceğini söyledi. Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt ise ÖTV artışı kararının sektördeki satış adetlerini gelecek yıl 500-600 binler seviyesine gerileteceği öngörüsünde bulundu. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, otomotiv pazarının olumsuz yönde etkileneceğini, pazarın daralacağını söyledi.
ARTIŞ FİYATA YANSIMADI
ÖTV artışı sonrası 1.6 litre motor hacimli araçların fiyatı yaklaşık yüzde 3.5-4 artacak. Zam oranı 2.0 litre motorlu otomobilde yüzde 5.5, süper lükslerde yüzde 6.5'i bulacak. Ancak, geçtiğimiz aylarda döviz kurlarındaki yükselişe rağmen fiyatlarını sınırlı oranda artıran şirketler, ÖTV artışında da benzer davranıyorlar. Toyota, ÖTV zammını fiyatlarına düşük oranda yansıtırken, SsangYong düzenlediği kampanyada ÖTV farkını kendi karşılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.