Pazartesi 06.01.2014 00:00

Zam yok ünvan verelim

Çalışanına yüksek zam veremeyen işletmeler yeni ünvanlarla motivasyonu artırmaya çalışıyor.

Dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden Towers Watson'un Küresel Yetenek Yönetimi ve Ödüllendirme Direktörü Arif Gürdenli, son zamanlarda işletmelerin çalışanlara düşük enflasyon nedeniyle yüksek zamlar yapamadığını ve bu açığı ara roller yaratıp buraya terfi ettirerek ve/veya çekici unvanlar yaratarak motivasyonu artırma gayretinde olduklarını ifade etti. Gürdenli, bu nedenle birçok sektörde unvan enflasyonu yaşandığının altını çizdi.
Gürdenli konuyla ilgili görüşlerini, "Yurtdışında yapılan ücret artışları paranın değer kaybetmesini engellemek için yaşam maliyeti ile eşleştiriliyor bu yüzden genellikle zam oranları yüzde1 ile yüzde 3 arasında değişkenlik gösteriyor." diye belirtti.

İŞYERİ ÇALIŞAN PİRAMİDİ ŞEKİL DEĞİŞTİRİYOR

Konuşmasında unvan artışı ve kademelendirme ilişkisine de değinen Gürdenli, "Kademelendirme ve unvan yapısı bir hiyerarşi piramidini oluşturan üçgen şeklinde iken son dönemlerde şekil değiştirip elipse başladı. Unvan enflasyonunun yaratmış olduğu orta kademe yönetici sayısı çoğalırken alt kademe çalışan sayısı azalmakta. Bu durum operasyonel işlerle boğulan yöneticiler yaratmakta, yönetim alanını daraltmakta, kurumların ek değer yaratmadan ücret bütçelerini artırmakta ve orta vadede motivasyonu düşürmektedir. Ayrıca yönetici kadrolarını besleyen alt kademe yetenek sayısında da daralma yaratmaktadır." dedi.

KARİYER YÖNETİMİ ÖNEMLİ BİR İHTİYACA DÖNÜŞECEK

Arif Gürdenli önümüzdeki yıllarda kariyer yönetimi ihtiyacına artış duyulacağını vurguladı ve "2011 yılından beri şirketlerde artan sayıda unvan fazlalığı söz konusu. Malesef çoğu şirkette sadece yönetici rollerini ödüllendiren zayıf kademe yapıları kurulu. Şirketler ellerindeki iyi çalışanlarını kaybetmemek adına gelir paketlerini iyileştirmek amacıyla ekip yönetmeyen yönetici unvanları yaratıyorlar. Bu durum bize şirketlerin önümüzdeki 5 yıl boyunca kariyer yönetimi ihtiyaçlarının artacağını gösteriyor. Bireysel katkının doğru şekilde değerlendirildiği ve uzmanlıkların katkıya göre gerektiğinde yöneticilikten daha iyi ödüllendirilebildiği kariyer yapılarına geçişler kaçınılmaz olacaktır." şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.