Pazartesi 13.01.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 13.01.2014

Krizde tasarrufu en az düşen Türkiye

Krizde Avrupa'da tasarruf oranları ortalama yüzde 40 gibi düşerken Türkiye yüzde 26 düşüşle en iyi performansı sergiledi

ING Uluslararası Araştırması'na göre küresel krizde tasarruf oranı en az düşen ülke Türkiye oldu. "Finansal Tutumluluk ve Borç Analizleri Araştırması" 2013 yılı sonuçlarına göre 2013'te borçlanmanın azaldığı ve özellikle lüks tüketim olmak üzere harcamaların kısıldığı ortaya çıktı. Türkiye, küresel krize rağmen tasarrufların en az düştüğü ülke olurken İtalya listenin son sırasında yer aldı. ING Bank tarafından IPSOS'a yaptırılan araştırmada Avrupa'nın 13 ülkesinde (Türkiye, Romanya, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Almanya, Hollanda, İngiltere, Belçika, Lüksemburg, Fransa, İtalya, İspanya) 13 bin kişi ile görüşüldü. Türkiye'de tasarruflar bir önceki yıla göre yüzde 26 oranında azaldı. 2013 yılında tasarruflar İngiltere'de yüzde 27, Almanya'da yüzde 30, Lüksemburg'da yüzde 31, Polonya'da yüzde 32, Çek Cumhuriyeti'nde yüzde 35, Belçika'da yüzde 37 ve Avusturya'da yüzde 38 oranında eridi. En çok tasarruf kaybına uğrayan ülkeler ise Fransa ve Hollanda yüzde 41, Romanya 45, İspanya 48 ve İtalya yüzde 58 şeklinde sıralandı. ING Bank Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun, Türkiye'nin bu krizden şu ana kadar nispeten daha az etkilendiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.