Cumartesi 18.01.2014

2013'te çöpe atılan ekmek % 18 azaldı

Dünyada, bir yılda 6 milyon çocuk açlık ve yetersiz beslenmeden ölürken, Türkiye günde 4 milyon 900 bin adet ekmeği çöpe atıyor. Hükümetin israfı önlemek amacıyla başlattığı bilinçlendirme kampanyaları ve sektör çalışmaları sonucunda günlük ekmek israfı geçen yıla göre yüzde 18 azaldı. Hâlâ yüksek düzeyde olan ekmek israfını önlemek için çalışmalara devam ettiklerini dile getiren Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, asıl müsrifliğin fırınlarda yapıldığını söyledi. Bakan Eker, "Fırınlara satabilecekleri kadar ekmek üretmeleri çağrısında bulunuyorum. Çöpe giden her ekmek Türkiye'nin gelir kaybıdır" dedi. Toprak Mahsulleri Ofisi'nce (TMO) hazırlanan "2013 yılı Türkiye'de ekmek israfı" araştırmasının sonuçları tablonun vehametini gözler önüne serdi. Araştırmaya göre 2012'de 95 milyon adet olan günlük tüketim, geçen yıl 86 milyona düştü. Tüketimdeki azalma küretime de yansıdı. 2012'de günlük ekmek üretimi 101 milyon iken, geçen yıl bu rakam 91 milyon oldu.
1.3 milyar TL çöpte

2012'de ekmek israfının parasal karşılığı 1 milyar 600 bin TL olurken, bu rakam ekmek israfı önleme çalışmaları sonucunda 1 milyar 300 bin TL'ye düştü. Ekmeklerin içinde bulunan tuz oranının yüzde 2'den bir buçuğa indiğini söyleyen Bakan Eker, "Ekmeklik buğday unundaki kepek oranını da yüzde 60 artırdık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.