Pazar 19.01.2014

Günde 50 bin kişiyi doyuruyor

6 yıl önce kurduğu catering firması Akkol ile bugün 50 bin kişinin karnını doyuran genç girişimci Volkan Akkaş, sektörde hedef büyüttü. Akkaş, restoran işine de giriyor

Türkiye'nin genç girişimcilerinin yarattığı başarı öyküleri artıyor. Gıdadan lojistiğe, tekstilden bilişime birçok alanda her yıl önemli firmalar doğuyor. Bu isimlerden biri de 29 yaşındaki Volkan Akkaş. Girişimci, 6 yıl önce 100 bin lira sermaye ile kurduğu catering firması Akkol ile bugün 26 ilde ve 3 ülkede günde 50 bin kişinin karnını doyuruyor. Yılda 50 milyon lira ciro yapan Akkaş'ın başarı öyküsü aslında 15 yaşında babasının ortak olduğu restoranlarda çalışarak başlıyor. Volkan Akkaş ile başarı öyküsü ve yeni girişimlerini konuştuk...
Firmanızın kuruluş hikâyesini anlatır mısınız?
2007'nin sonundu kurulduk. İlk önce şantiye, fabrika, hastane, okull personeli ve gelen misafirlere kurumsal yemek hizmetlerini pazarlayıp, üretime başladık. İlk yıl bin 500 kişilik portföyümüz vardı. İlk iki yıl yemek üretim fabrikamız yoktu, hep firmaların içinde mutfak kiraladık. Bu işe girmek bu kadar kolay değil. Sadece İstanbul'da bu işi yapan üç bin firma var. Biraz da ilişkilerimizi kullanarak karşı tarafı ikna ettik. Benim 15 yaşından beri restoranda karşıladığım, montunu alıp vestiyere götürdüğüm büyüklerimiz beni karşılarında böyle bir iş yaparken gördüklerinde desteklediler.
Bugünkü büyüklüğünüz nedir?
Halihazırda günde 50 bin kişiye yemek veriyoruz. Türkiye'nin 26 ilinde, ayrıca Uganda, Irak ve Libya'da toplam 50 bin kişi yemek yiyor. Artık İstanbul'da Ataşehir, Kavacık ve Küçükçekmece'de üç taşıma fabrikamız da var. Aslında taşıma yemek olayının zaman içinde iyi olmadığını düşünüyoruz. Lojistiği çok zaman aldığı için lezzet kaybı yaşanıyor. O yüzden biz yakın bölgelerde cep mutfakları oluşturduk. Zaten büyüklüğümüzün içinde taşıma yemek en fazla yüzde 20. Yani günde 10 bin kişiye bu şekilde hizmet veriyoruz.
Sektördeki rakiplere göre farkınız nedir?
Biz sadece yemek üretmenin ötesinde bu işin pazarlamasını ve iletişimini de nasıl yapacağımıza kafa yorduk. Bizim hiçbir yemek firmasında olmayan birkaç özelliğimiz var. Sosyal medyaya, pazarlama faaliyetlerine ciddi bütçeler ayırıyoruz.
Perakendede büyüyeceğiz
Firmanın yine yeme içme sektöründe ancak farklı segmentlerde büyüyeceğini söyleyen Akkaş, yeni projelerini ise şöyle anlatıyor: "Perakende sektörüne girmeyi planlıyoruz. Yeni markamız Karaköy ve Nişantaşı'nda açtığımız Ali Ocakbaşı. Bu bizim planladığımız dört markadan sadece başlangıcı. İki yıla kadar diğer perakende markalarımız da bünyeye girecek. Dünya mutfağı üzerine bir kafe gelecek. Müzik, eğlence, sohbet, yemek tarzında bir proje olacak bu. Adı da Perihan. Bir hamburgerci zinciri ve son olarak köftedöner markasıyla büyümeyi hedefliyoruz. Kurumsal tarafta yakaladığımız büyüklükten, satın alma gücünden ve operasyonel gücümüzden elde ettiğimiz başarıyı, daha uygun maliyetli, daha iyi bir hizmete dönüştüreceğiz. Yani oradaki sinerjiyi buraya çevirmeyi düşünüyoruz."

Bölgesel firmalarla kontrat yapıyoruz
Irak, Uganda ve Libya'da bu işi yapmak nereden aklınıza geldi?
Türkiye'de iş yaptığımız bir inşaat firmasının Libya'da bir şantiyesi var. Orada çalışan personelin yemek hizmetlerini opere ediyoruz. Yine iş yaptığımız başka bir inşaat firmasının da Uganda'da yol yatırımı var. Oranın da yemek işlerini koordine etmek için ülkeye gittik. Şimdi bölgesel firmalarla da kontratlar yapıyoruz. Irak'a kendi yatırımımzla girdik. Birçok bağlantı da kurduk.

"İşimiz oldukça riskli"
Volkan Akkaş, işlerinin oldukça riskli olduğunu söyleyerek, bütün satın alım faaliyetlerini İstanbul'dan yürüttüklerini açıklıyor. Akkaş, "Uganda'ya giden de, Libya'ya giden de merkezi satın alma üzerinden ve belirlenmiş ürün olarak gönderiliyor. Kalite değişmiyor» diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.