Cuma 24.01.2014

Gıdada spekülatör oyunu bozuldu

Tarım Bakanlığı kuru fasulye, pirinç ve patateste spekülatörlerin fiyatla oynadığını belirledi. 2011 ürününü dahi stoklayanlar vergi sıfırlanınca paniklemiş

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, kuru fasulye, patates ve pirinçte spekülasyon yapıldığını belgeleriyle ortaya koydu. Bakanlığın açıklamasına göre, bazı illerde kuru fasulyenin fiyatının iyice artmasını bekleyen fırsatçılar 2011 ürünlerini dahi stokladı.

PANİKLEDİLER

Bakanlık, spekülatörlerin gümrük vergisi sıfıra inince fiyatların düşeceğini düşünüp ellerindeki ürünleri piyasaya sürmeye başladığını bildirdi. Türkiye'de yılda 200 bin ton kuru fasulye üretildiğini, 30 bin ton ithalat yapıldığını bildiren bakanlık, şunları vurguladı: "Bu yıl da piyasaya arz edilen ürün miktarında herhangi bir azalma yok. Yeterli miktarda kuru fasulye var. Patates ile pirinçte de kendini gösteren fiyat oyununun nereden kaynaklandığını tespit ettik." Bakanlık, depolarda yaklaşık 800 bin ton patatesin bulunduğunun belirlenmesinin ardından bu üründe de stokların eritilmeye başlandığını kaydetti. Açıklamada bu olaydan sonra depo çıkış fiyatının 1.5 TL'ye kadar düştüğü bildirildi. Toprak Mahsülleri Ofisi'nin 2.5 TL'den sattığı Osmancık pirincinin fiyatının 10 TL'ye çıktığı iddialarının da yalan olduğunu belirten bakanlığın açıklamasında, şöyle denildi: "Kendi maddi çıkarları için halkın yediği içtiği gıda maddeleri konusunda spekülasyon yapanların gerçek yüzü bir kez daha ortaya çıkmıştır. Türk tarımı, birkaç spekülatörün oyunuyla bozulacak bir yapıda değildir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.