Pazar 26.01.2014

Kraliyet mücevhercisi Türkiye'ye odaklandı

279 yıllık mücevher markası Garrard, 30 seçkin Türk kadınına 150 parçalık özel koleksiyonunu tanıttı. Markanın CEO'su Deardorff, "Türkiye pazarına odaklandık" dedi

İngiliz Kraliyet Ailesi'nin mücevhercisi olarak bilinen 279 yıllık Garrard, Türkiye pazarına odaklandı. Damas mağazaları aracılığıyla Türkiye pazarında faliyet gösteren markanın CEO'su Eric Deardorff pazarın dinamiklerini yerinde görmek için geçtiğimiz hafta İstanbul'a geldi. Ziyareti sırasında sadece SABAH'la görüşen Deardorff, "Türkiye ekonomisi son 12 yılda inanılmaz şekilde büyüyor. Türkiye'ye gelen turist sayısında önemli bir artış var. Bu da önemli bir potansiyel yaratıyor" dedi. Deardorff, birçok krallık ve imparatorluk için taç, asa ve mücevher üreten markaları için İstanbul, Antalya ve Bodrum'un büyük önem taşıdığını söyledi. Hafta başında İngiliz Konsolosluğu'nda davet veren ve 50 milyon doları bulan yaklaşık 150 parçalık koleksiyonunu 30 seçkin davetliye tanıtan Deardorff'la dünyadaki gelişmeleri ve Türkiye pazarından beklentilerini konuştuk.
ÇİNLİLER LÜKS İÇİN YARIŞIYOR
2014'te dünyada lüks sektörünün gelişimi nasıl olacak?
Önce Japonlar çok lüks eşya meraklısı ve alıcısıydı. Ardından bu merak Ruslar'a geçti, şimdi Çinliler inanılmaz bir iştahla lüks ürün alıyor. Çinliler en lüks ve değerli ürüne sahip olmak için bir yarış içinde.
Hangi pazarlar büyüyor olacak?
Çin'e yeni giren bazı markalar inanılmaz satış yapıyor. Ortadoğu genel olarak çok iyi. Asya'nın bir bölümü, Doğu Avrupa'nın bazı ülkeleri ile Rusya satışların çok iyi olduğu bölgeler.
Gördüğünüz kadarıyla Türkiye hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Türkiye inanılmaz bir büyüme içinde. Geçen yıl Türkiye'ye 35 milyon turist gelmiş. Bunların çoğu Arap, Azeri, Çinli ve Kazak. Bunlar zaten bizim müşterimiz.
ÜÇ MAĞAZASI VAR
Garrard'ın Türk müşterileri kimler?
Koç ve Sabancı ailelerinin yanı sıra Ender Mermerci ve kızları var. Oya Aslan da iyi müşterimiz.
Her yıl koleksiyon tanıtım ve satış turuna Londra'dan sonra İstanbul'dan başlıyorsunuz? Neden?
Türkiye'yi büyüyeceğimiz, çok önemli bir pazar olarak görüyoruz. Aslında biz yıllardır Türkler'e çok fazla satış yaptık. Geçen yılki satışlardan da çok memnun kaldık. Bu yüzden bu yıl yine tanıtıma İstanbul'dan başladık.
278 yıl sonra Türkiye'ye geldiniz. Neden bu kadar beklediniz?
Üç yıl önce dünyada sadece dört yerde bulunuyorduk. Kazakistan, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Katar, Lübnan, Hong Kong, Çek Cumhuriyeti, Dubai, Malezya gibi yeni pazarlarda bulunma kararı aldık. Genişliyoruz. Türkiye'de ise üç noktada varız. İstanbul, Antalya ve Bodrum.
HEDEF KİTLESİ ULTRA ZENGİN TURİSTLER
Türkiye'nin lüks pazarını, Türklerin lükse bakışını nasıl buluyorsunuz?
Bizim için Türkiye pazarı alım grubundan oluşuyor. Bunlardan ilki ülkedeki zengin aileler, ikincisi ise zengin turistler. Birçok zengin turist artık İstanbul'a ve özellikle Güney'e gelmeye başladı. Kendi yatlarıyla, uçaklarıyla gelenlerin sayısı oldukça fazla. Mesela Bodrum Yalıkkavak'ta açtığımız mağazaya büyük tekneleriyle gelen müşterilere ciddi satış yaptık. Rusya, Kazakistan ve Azerbaycanlılar Bodrum'a teknelerle geldi. Ürünlerimize yoğun ilgi gösterdiler.
2013'ü satış anlamında nasıl tamamladınız?
Geçen yıl satışlarımızda yüzde 100 artış oldu. Bunu müşterilerimiz, ortaklarımız ve markaya bağlıyoruz. Geçen yıl girdiğimiz Türkiye pazarından ve ortağımızdan son derece memnunum.
Markanın yıllık cirosu ne kadar?
5 milyar dolar seviyelerinde.
GELİN ADAYLARI TİARA HAYALİ KURUYOR
Kraliyet aileleri için özel koleksiyonlar üreten Garrard, bugün işadamlarının eşlerine özel tasarımlar üretiyor. Garrard'ın CEO'su Deardorff yeni koleksiyonları Tiara'nın (Kraliyet Ailesi Tacı) değerinin 300 bin dolar olduğunu belirtti. Bu taca Türk kadınlarının büyük ilgi gösterdiğini ve sipariş verdiğini söyleyen Deardorff, "Yaz düğünlerinde anneler kızlarını, kayınvalideler de gelinlerini Tiara ile görmenin hayalini kurdu. Artık kullanıcılarımız sadece kral ve kraliçeler olmadığı için çok fonksiyonlu taçlar yapıyoruz. Tacın üstündeki parçalar, küpe ya da yaka iğnesi olarak da kullanılabiliyor" dedi. Müşterileri arasında kraliyet mensupları, aristokrat aileler, Brunei Sultanı ve Tayland Kraliçesi'nin de bulunduğu Garrard'dan bugün 100 bin dolara alınan bir mücevher bundan yıllar sonra 5-10 misline satılabilyor. Sotheby's ve Christies gibi dünyaca ünlü müzayede şirketlerinde, yıllar önce yapılmış olan Garrard mücevherleri koleksiyonerler tarafından çok yüksek fiyatlara alınıyor. Marka, Londra odaklı bir mücevherci olmanın ötesine geçerek yeni bölgerde mağazalar açmaya başladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.