Kraliyet mücevhercisi Türkiye'ye odaklandı
279 yıllık mücevher markası Garrard, 30 seçkin Türk kadınına 150 parçalık özel koleksiyonunu tanıttı. Markanın CEO'su Deardorff, "Türkiye pazarına odaklandık" dedi
ÇİNLİLER LÜKS İÇİN YARIŞIYOR
Önce Japonlar çok lüks eşya meraklısı ve alıcısıydı. Ardından bu merak Ruslar'a geçti, şimdi Çinliler inanılmaz bir iştahla lüks ürün alıyor. Çinliler en lüks ve değerli ürüne sahip olmak için bir yarış içinde.
Çin'e yeni giren bazı markalar inanılmaz satış yapıyor. Ortadoğu genel olarak çok iyi. Asya'nın bir bölümü, Doğu Avrupa'nın bazı ülkeleri ile Rusya satışların çok iyi olduğu bölgeler.
Türkiye inanılmaz bir büyüme içinde. Geçen yıl Türkiye'ye 35 milyon turist gelmiş. Bunların çoğu Arap, Azeri, Çinli ve Kazak. Bunlar zaten bizim müşterimiz.
ÜÇ MAĞAZASI VAR
Koç ve Sabancı ailelerinin yanı sıra Ender Mermerci ve kızları var. Oya Aslan da iyi müşterimiz.
Türkiye'yi büyüyeceğimiz, çok önemli bir pazar olarak görüyoruz. Aslında biz yıllardır Türkler'e çok fazla satış yaptık. Geçen yılki satışlardan da çok memnun kaldık. Bu yüzden bu yıl yine tanıtıma İstanbul'dan başladık.
Üç yıl önce dünyada sadece dört yerde bulunuyorduk. Kazakistan, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Katar, Lübnan, Hong Kong, Çek Cumhuriyeti, Dubai, Malezya gibi yeni pazarlarda bulunma kararı aldık. Genişliyoruz. Türkiye'de ise üç noktada varız. İstanbul, Antalya ve Bodrum.
HEDEF KİTLESİ ULTRA ZENGİN TURİSTLER
Bizim için Türkiye pazarı alım grubundan oluşuyor. Bunlardan ilki ülkedeki zengin aileler, ikincisi ise zengin turistler. Birçok zengin turist artık İstanbul'a ve özellikle Güney'e gelmeye başladı. Kendi yatlarıyla, uçaklarıyla gelenlerin sayısı oldukça fazla. Mesela Bodrum Yalıkkavak'ta açtığımız mağazaya büyük tekneleriyle gelen müşterilere ciddi satış yaptık. Rusya, Kazakistan ve Azerbaycanlılar Bodrum'a teknelerle geldi. Ürünlerimize yoğun ilgi gösterdiler.
Geçen yıl satışlarımızda yüzde 100 artış oldu. Bunu müşterilerimiz, ortaklarımız ve markaya bağlıyoruz. Geçen yıl girdiğimiz Türkiye pazarından ve ortağımızdan son derece memnunum.
5 milyar dolar seviyelerinde.
GELİN ADAYLARI TİARA HAYALİ KURUYOR
Kraliyet aileleri için özel koleksiyonlar üreten Garrard, bugün işadamlarının eşlerine özel tasarımlar üretiyor. Garrard'ın CEO'su Deardorff yeni koleksiyonları Tiara'nın (Kraliyet Ailesi Tacı) değerinin 300 bin dolar olduğunu belirtti. Bu taca Türk kadınlarının büyük ilgi gösterdiğini ve sipariş verdiğini söyleyen Deardorff, "Yaz düğünlerinde anneler kızlarını, kayınvalideler de gelinlerini Tiara ile görmenin hayalini kurdu. Artık kullanıcılarımız sadece kral ve kraliçeler olmadığı için çok fonksiyonlu taçlar yapıyoruz. Tacın üstündeki parçalar, küpe ya da yaka iğnesi olarak da kullanılabiliyor" dedi. Müşterileri arasında kraliyet mensupları, aristokrat aileler, Brunei Sultanı ve Tayland Kraliçesi'nin de bulunduğu Garrard'dan bugün 100 bin dolara alınan bir mücevher bundan yıllar sonra 5-10 misline satılabilyor. Sotheby's ve Christies gibi dünyaca ünlü müzayede şirketlerinde, yıllar önce yapılmış olan Garrard mücevherleri koleksiyonerler tarafından çok yüksek fiyatlara alınıyor. Marka, Londra odaklı bir mücevherci olmanın ötesine geçerek yeni bölgerde mağazalar açmaya başladı.
EN SON HABERLER
- 1 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 2 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 3 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 4 Memura disiplin affı
- 5 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 6 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak
- 7 Aile Destek Merkezlerinden yaklaşık 140 bin kişi yararlandı
- 8 Türkiye Arıcılık Haritası güncellendi
- 9 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: BRENT çakıldı! 13 bin bayi akaryakıt fiyatları listelerini güncelleyecek
- 10 TÜRKSAT 6A uzaydaki yerini alacak! Yeni logo belirlendi