Pazar 26.01.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 25.01.2014

Metro Turizm halka arz yolunda

Metro Turizm, ilk çeyrekte hisselerini halka açmak için düğmeye bastı. Arzın ardından yatırımlarına hız vereceklerini söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Ayyıldız, "Türkiye'nin en büyük seyahat firmasıyız. Filomuzu bin 600'e çıkaracağız" dedi

Metro Holding'in seyahat organizasyonu Metro Turizm, halka arz için kolları sıvadı. Şirketin hedefi üç ay içinde hisselerini halka açmak. Metro Holding Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız, holdingin en kârlı ve en büyük iştiraki Metro Turizm'i halka açmak için çalışma başlattıklarını söyledi. Ayyıldız, süreçle ilgili şu bilgileri verdi: "Bağımsız kuruluşlara hazırlattığımız rapora göre şirketimizin piyasa değeri 874 milyon 607 bin 867 TL. Gerekli yasal başvuruyu en yakın zamanda yapmayı düşünüyoruz." Metro Turizm'in ciro, pazar payı, araç filosu ve taşıdığı yolcu sayısı açısından Türkiye'nin en büyük seyahat şirketi konumunda olduğunu vurgulayan Ayyıldız, 76 ilde 900 acenteyle hizmet verdiklerini söyedi. 2013'te 20 milyon 600 bin yolcu taşıdıklarını ve 920 milyon TL'lik ciroya ulaştıklarını vurgulayan Ayyıldız, "Halen filomuzda bin 350 otobüs bulunuyor. 2014'ün ikinci yarısında teslim almak üzere 100 araçlık sipariş verdik. Ayrıca 150 katılımcı otobüsümüz olacak. Böylece toplam sayı bin 600'e çıkacak. 2014 hedefimiz ise 24 milyon yolcu taşıyarak 1.3 milyar TL ciroya ulaşmak" diye konuştu.

2014'Ü KALİTE YILI İLAN ETTİ
Şenol Ayyıldız, 2014'ü kalite yılı ilan ettiklerini söyledi. Ayyıldız, "Hizmet kalitesini denetlemek amacıyla bağımsız bir sistem oluşturduk. Çarpraz denetleme yapan bu sistemle, acentelerimizden araç içi hizmet ve tesislerimize kadar tüm süreçler takip altında. Kalite ve müşteri memnuniyeti anlayışıyla yolcularımıza daha konforlu seyahat imkânı sunmayı amaçlıyoruz" dedi.
200 MİLYON KİŞİ SEYAHAT ETTİ
Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Ayyıldız, hava ve demiryolu ulaşımının karayolu taşımacılığını olumsuz etkilemediğini söyledi. Rekabetin hizmet kalitesini artırdığını belirten Ayyıldız, şöyle devam etti: "2013'te ortalama 200 milyon kişi seyahat etti. Ulaşım sektörü her alanda gelişti. Biz de hizmetlerimizi daha modern hale getirdik. Örneğin her il için ayrı fizibilite çalışmasıyla ihtiyaca göre ulaşım noktaları belirledik. Özellikle yakın mesafelere odaklanacağız. Sektörün 5 yıla kadar biteceğini söylüyorlardı ama rakamlar ortada. Her yıl büyüdük."
DUBLE YOLLAR KAZA ORANINI DÜŞÜRÜYOR
Ayyıldız, son 10 yılda karayolunda önemli yatırım ve iyileştirmelerin yapıldığını söyledi. Şenol Ayyıldız, "Duble yollar hem kaza oranını düşürdü hem de yolculuk sürelerinin kısalmasına büyük katkı sağladı" diye konuştu.
2014'TE TRAVEL NOKTASI 400'E ÇIKACAK
Şenol Ayyıldız, seyahat ve organizasyon konusundaki tecrübelerini Metro Travel markasıyla buluşturduklarını söyledi. Ayyıldız, "Tur operatörünün yelpazesindeki tüm hizmetleri müşterilerimizle buluşturmak amacıyla 2013'te 125 adet Metro Travel noktası oluşturduk. 2014'ün ikinci yarısında bu sayıyı 400'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.