Giriş Tarihi: 31.1.2014

Paralarını savunamadılar!

Fed'in tahvil azaltım kararını bile beklemeden faiz artırıp döviz satan merkez bankaları, milli paralarını savunamadı. Bir haftada en çok değer kaybı rublede yaşandı

ABD Merkez Bankası'nın (Fed) tahvil azaltım kararı, milli paraları zayıflayan gelişmekte olan ülkeleri etkiledi. Fed kararı zayıf Çin verisiyle birleşince para birimini kurtarmak için dolar satıp, faiz artıran merkez bankalarının önlemleri işe yaramadı. TL, Merkez Bankası'nın yüksek faiz artışına rağmen değer kaybetmeye devam etti. Sabah saatlerinde dolar içeride 2.30 TL'yi aştı. Euro 3.08 TL'ye çıktı. Gösterge tahvilin faizi yüzde 11.17 oldu. Merkez Bankası öğleden sonra 100 milyon dolarlık döviz satım ihalesi açtı. Bankanın rezervleri 24 Ocak ile biten haftada 4.5 milyar dolar eridi. Akşam üstü ABD'den gelen verilerle dolar, euro karşısında değer kaybetti. Dolar/TL ise günü 2.2580 seviyesinde tamamladı. Hindistan çeyrek, Güney Afrika yarım, Türkiye ise 4.25-5.5 puan faiz artışına gitmişti. Rublenin değer kaybına doğrudan müdahale etmemeyi planlayan Rusya Merkez Bankası, para biriminin kontrollü serbest dalgalanmasına izin veriyor. Banka, değer kaybını önlemek için gerekli tedbirleri alacağını açıkladı.
EN ÇOK ERİME RUBLEDE
Önlemlere rağmen bir haftada Güney Kore Wonu yüzde 0.65, Rus Rublesi 2.32, Güney Afrika Randı 1.26, Hindistan Rupisi 0.71 değer kaybetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.