Giriş Tarihi: 1.02.2014

Dış açık 99.8 milyar dolar

İhracat 2013'te 151.9 milyar $ oldu. Dış ticaret açığı da aynı dönemde yüzde 18.7 artarak 99.8 milyar $'a ulaştı

İhracat geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 0.4 azalarak 151.9 milyar dolar oldu. Dış ticaret açığı da aynı dönemde yüzde 18.7 artarak 99 milyar 782 milyon dolara ulaştı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2013 yılına ilişkin geçici dış ticaret verilerine göre, ithalat ise yüzde 6.4 artış göstererek 251 milyar 651 milyon dolar olarak hesaplandı. İhracatın ithalatı karşılama oranı, 2012'de yüzde 64.5 iken, geçen yıl sonu itibarıyla yüzde 60.3'e indi.

ALTIN HARİÇ %5 ARTIŞ

Altın hariç bakıldığında ise aralıkta ihracat yüzde 5 artarken, ithalat ise yüzde 11 yükseldi. İthalattaki artışta 5.2 milyar dolar ile enerji başı çekerken TL'deki değer kaybı faturayı kabarttı. Enerji hariç ithalatta da yüzde 22 artış oldu. Burada nükleer reaktör, kazan, makine ve demir-çelik gibi kalemlerdeki artış, yatırım malları ithalatındaki yükselişe işaret etti.

AVRUPA ARTIŞA GEÇTİ
Ülke grupları bazında Euro Bölgesi'nde görülen toparlanma işaretleri ile AB ülkelerine yapılan ihracatın toplam içindeki payında artış sürdü. 2012 yılının tamamında yüzde 39 olan pay 2013'te yüzde 42'ye yükselirken, AB'ye yapılan ihracat yüzde 6.2 artış göstererek 63 milyar dolar seviyesine ulaştı. Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu'na yapılan ihracatın payı da aynı dönemde yüzde 44'ten 41'e geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.