Giriş Tarihi: 2.2.2014

Ege'nin ihracatına "gelinlik" dopingi

Gelinlik üretiminde üs haline gelen İzmir, Ege Bölgesi'nin katma değerli ihracatını katladı. Avrupa'dan ABD'ye ürün gönderen sektörün kilo başı ihracat geliri 23.5 dolara ulaştı

Son yıllarda gelinlik üretiminde Türkiye'nin üssü haline gelen İzmir, Ege Bölgesi'nin katma değerli ihracatını katladı. Hem iç pazar hem de ihracatın önemli alım merkezi olan ilde, üretici sayısı artmaya başladı. Bu başarıda İzmir'de her yıl düzenlenen gelinlik ve abiye fuarının büyük etkisi var.

KİLO BAŞI İHRACAT 23.5 DOLAR

Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Mukadder Özden, bölgenin kilo başına ihracat gelirinin 23.5 dolar olduğunu söyledi. Bu rakamın Türkiye ortalamasının 10 katı olduğuna dikkat çeken Özden, "Hazır giyim ve tekstil ihracatı ortalamayı biraz düşürüyor. Gelinlik ve abiyede kilo başına ihracat gelirimiz 150'i doları buluyor" dedi. İzmir'de 200 civarında gelinlik ve abiye üreticisi bulunuyor. Son dönemde çok sayıda yabancı firmalanın bu üreticilerle ortaklık yaptığını açıklayan Özden, üretimin de bir yıla yayıldığını belirtti. Özden şöyle konuştu: "Eskiden üreticiler sezonluk çalışırdı. 4 ay boşta kalırlardı. Şimdi gelinlik ve abiyeye yılın her döneminde talep oluyor. Bu yıl ihracatımızı geçen yıla göre yüzde 7 artırarak 1 milyar 125 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz." Özden, son yıllarda ihracatta da önemli bağlantılar gerçekleştirildiğinin altını çizdi.

AVRUPA'DA YÜKSELİŞE GEÇTİ
Özellikle Avrupalı alım gruplarının Türk ürünlerine gösterdikleri ilginin arttığını belirten Özden, "Artık etiket üzerinde Made in China ve Made in Hong Kong görmek istemediklerini söylüyorlar. Made in Turkey etiketi Avrupa'da kaliteyi temsil ediyor. Üretimde geldiğimiz bu nokta oldukça önemli" şeklinde konuştu.
SEKTÖRE 300 MİLYON DOLARLIK FUAR KATKISI
Geçtiğimiz günlerde İzfaş Fuarcılık tarafından İzmir'de 8'inci kez düzenlenen "If Wedding Fashion Izmir- 8. Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı" da sektöre doping oldu. İzfaş Genel Müdürü Mehmet Şakir Örs, "ABD'den Afrika'ya 70 ülkeden alım heyetleri geldi. Fuarda 300 milyon dolarlık satış bağlantısının yapıldığını tahmin ediyoruz" dedi. Örs, "Türkiye'nin katma değerli ihracatına katkıda bulunduklarının altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.