Salı 04.02.2014
Son Güncelleme: Salı 04.02.2014

Umre enflasyon sepetinde

Son 10 yılda Umre'ye gidenlerin sayısında yaşanan 25 katlık artış enflasyon sepetine de yansıdı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), enflasyon sepetini güncelleyerek Haccın yanı sıra Umre'yi de kapsama aldı. Endeks sepetine, DVD, tablet bilgisayar da eklendi. Pirinç unu, elektrikli el süpürgesi ve Mp3 çalar ise Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) hesaplamasından çıkarıldı. TÜİK Başkanı Birol Aydemir enflasyon sepetinde güncellemeden milli gelire, tartışmalı TÜİK anketlerinden istihdam verilerine kadar birçok başlıkta önemli açıklamalar yaptı.
KENT-KIR AYIRIMI KALKTI

TÜİK, Türkiye için 2012 işsizlik oranını yüzde 9.2 olarak açıklarken aynı oran Eurostat tarafından yüzde 8.2 olarak açıklanmıştı. TÜİK, kent-kır ayrımı istatistiklerini de belirli bir süre vermeyecek. TÜİK, milli gelir hesabını da 2015'te uluslararası normlara uygun hale getirerek yeni metodolojiyle yapacak. TÜİK Başkanı Aydemir, farklı kullanıcılar için farklı endeksler geliştirdiklerini ifade ederek, gelecek yıl 50 bini aşkın haneye kapsamlı bir anket yaparak 2017'de yeni TÜFE'ye geçileceğini bildirdi. Aydemir, TÜİK'in mevcut anketler kapsamında 13 bin haneye gittiğini anımsatarak, "2015'te baz yılına geçiyoruz. Alana çıkıp TÜFE'de değişikliğe gidip yeni endeksler üreteceğiz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.