Pazar 09.02.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 08.02.2014

Lüksün ustaları Türkiye'de yetişecek

IFA Paris, dünya lüks pazarına kafa tutan Türkiye'de ustalar yetiştirecek. Türkiye ofisinin kurucusu Adile Cretallaz, "Hedefimiz lüksün marka efendilerini yetiştirmek" dedi

Son yıllarda dünya lüks pazarında hızlı bir büyüme yaşanıyor. Ancak sektörün en büyük sorunu markalarını teslim edecek usta yöneticiler bulamamak. Çünkü, lüksü anlamak ve anlatmak çok özel yetkinlik gerektiriyor. Dünyanın moda merkezleriyle yarışan Türkiye'de bu ihtiyaç her geçen gün artıyor. Lüksün ustalarını yetiştiren IFA Paris, bu talebi görerek Paris ve Şanghay'ın ardından Türkiye'ye geldi. Hedefi Türk firmalarını dünya ligine çıkaracak marka efendileri yetiştirmek.
ULUSLARARASI DİPLOMA

IFA Paris, Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) işbirliğiyle eğitim verecek. Lüks Marka Yönetimi Programı'nı tamamlayan öğrencilere dünyanın birçok yerinde iş imkânı sağlayan diploma dağıtılacak. Bunları Paris'teki merkez verecek. Şanghay şubesinde eğitmenlik ve danışmanlık yapan, Türkiye ofisinin kurucusu Adile Cretallaz ile bu girişimden beklentilerini konuştuk.
Türkiye'de lüks tüketimde trend değişikliği görüyor musunuz?
Orta-üst gelir grubunun yaşam ve alışveriş alışkanlıklarında değişim var. Kişiler parasını gösterişli ürünler yerine fark yaratacak olanlara harcama eğiliminde. Türkiye'de kredi kartı sayısı bugün 38 milyona çıkmış durumda. Future Laboratory'nin araştırmasına göre son dönemde puro, şarap ve güzellik ürünleri satışları artıyor. Spor salonlarına üyelik ve kayak gibi sporlar daha popüler hale geldi.
Bu okulun Türkiye'de açılması neden önemli?
BrandFinance'ın "Dünyanın en değerli 500 Markası" sıralamasında Türkler yer almadı. Bu nedenle böyle bir başlangıç yapmayı hedefledik. Dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefleyen bir ülkenin bu listede yer almaması kabul edilemez. Marka ve marka değeri konusundaki çalışmalar önem kazanıyor. Türk markalarının da küresel sıralamada yer alacağını umut ederek lüks marka efendileri yetiştirmek adına ülkenizde bu okulu açma kararı aldık.

Dev firmalarla yakın temasta

Adile Cretallaz, Ludwig Maximillian Üniversitesi tarafından profesyonel anlamda resmi olarak tanınmış, Münih ve Strasbourg Akademileri'nde Felsefe ve Dil Bölümleri'nde lisans diploması aldı. Ayrıca öğretim görevlisi olarak da çalıştığı LaSalle Uluslararası College'da Moda Tasarımı ve Moda Pazarlama okudu. Fransa ve Almanya'da aldığı eğitimin ardından, Ortadoğu, Avustralya ve Asya'da farklı firmalarda çalıştı. Özellikle lüks kavramı ve tutum konusunda profesyonelleşti. Chanel, Bulgari, Tods, Swarovski ve L'Oreal, Dunhill, Christian Dior'un lüks bölümleriyle çalıştı.
Lükste erkek kadından önde

Türkiye'deki zenginlerin lüks markalardan beklentileri yabancılardan farklı mı?
Dünyayla birlikte Türkiye'de de lüks tüketici profili değişiyor. Aslında dünya profiline yaklaşıyoruz. Lüks tüketimi tercih edenler markanın kendilerine saygınlık kazandırdığını ve az tüketilen ender bir ürünü kullanmanın değerli olduğunu düşünüyor. Tüketici grubu genç, eğitimli ve kültürlü. Dünyada kalite algısı benzeşiyor. Ayrıca erkek lüks ürün tüketimi kadınlarınkinden fazla. Erkek ürünlerinin alıcısı ise ağırlıklı kadınlar. Arkadaş, eş ve sevdiklerine lüks satın almaktan çekinmiyorlar.
Pazar 250 milyar euro

Lüks markaların cirosal büyüklüğü ne kadar?
Bain& Company'nin çalışmasına göre lüks tüketim ürünleri pazarı 2013-2015 yılları arasında yüzde 4-6 arasında büyüyecek. Pazar değeri ise 240-250 milyar euroya ulaşacak.
1.4 trilyon dolarlık harcama

Dünya lüks pazarına yön verenlerin tüketim büyüklüğü biliniyor mu?
Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Kuzey Kore, Birleşik Kralık, Amerika, Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'de yaşayan 1.000 varlıklı birey arasında yapılan araştırmalara göre, bireylerin lüks tanımıyla harcadıkları para yıllık 1.4 trilyon doları buluyor. Bu durum genelde lüks olarak tanımlanan giysi, kozmetik, saat ve mücevher kavramını da geçiyor. Lüks araba satışının 350 milyar dolara yakın, seyahat gibi lüks deneyimlerin ise 770 milyar dolar değerinde olduğu görülüyor.
Türkiye'de 10 milyarı geçiyor
Türkiye dünyadaki lüks pazarından yüzde 0.5-1 oranında pay alıyor. Yani ülkemizde pazarın büyüklüğü 10 milyar doları buluyor. Erkek lüks tüketimi, kadınlardan daha çok artıyor. Tüketim daha çok erkek ve kadın giyim ile mücevherat.
En büyük moda markaları
Hermes
Chanel
Louis Vuitton
Christian Dior
Ferragamo
Versace
Prada
Fendi
Giorgio Armani
Ermenegildo Zegna
World's TOP10 Jewelry:
Cartier Van Cleef & Arpels
Boucheron
Harry Winston
Chaumet
Kloybateri
Bvlgari
Montblanc
Tiffany&Co 4 Mikimoto

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.