Cuma 14.02.2014
Son Güncelleme: Cuma 14.02.2014

17 Aralık olmasaydı dolar 1.92 olurdu

Operasyonun ekonomiye faturasını çıkaran Başçı, "Yapılmasaydı dolarda 1.92 tahmini tutardı" dedi

MERKEZ Bankası Başkanı Erdem Başçı, Meclis'te 17 Aralık operasyonunun faturasını çıkardı. Başkan Başçı "Operasyon olmasaydı dolar 1.92 olurdu" mesajını verdi. 17 Aralık'ta yaşananların hesapları altüst ettiğini vurgulayan Merkez Bankası Başkanı, Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu'nda şu mesajları verdi:
İTİBARIMIZ ZEDELENİYOR: Bakanların eleştirileri yurtiçinde bağımsızlığımızı zedeleyen bir algı yaratmıyor. Ancak, yurtdışında Merkez Bankası'nın güvenirliliğini olumsuz etkiliyor. Bundan rahatsızız.
1.92 TAHMİNİ: Dolarda 1.92 tahmini yaptığımız günkü koşullar hesaplarımızı doğruluyordu. Bundan pişmanlık duymadım. Ancak 17 Aralık operasyonu hesaplarımıza alt üst etti. İpin ucu kaçtı, ekonomi olumsuz etkilendi. Önümüzü göremiyoruz. Olumsuz algı vatandaşın kafasına yerleşti.
NET HATA NOKSANINDA 3.8 MİLYAR: Net hata noksanı kaleminde 3.8 milyar lira bulunuyor. Bunun bir kısmı varlık barışı bir kısmı da yurtdışındaki hesaplardan geliyor.
BÜYÜME TAHMİNİNDE BULUNAMIYORUM: Herhangi bir öngörüde bulunamıyorum ancak mayısta bir tahmin yapabilirim. Faiz artışı, sabit faizle kredi alanların maliyetlerini etkilemedi.
CARİ AÇIK İYİLEŞECEK: Cari işlemler açığında 2014'te kayda değer bir iyileşme gözlenecek. Merkez Bankası enflasyonu 2015'te yüzde 5'e indirmek için elindeki bütün araçları etkin bir şekilde kullanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.