Perşembe 20.02.2014
Son Güncelleme: Perşembe 20.02.2014

Mağaza caddeye dönüyor

Kurdaki yükselişe rağmen dövizle kira almaya devam eden AVM'ler kendi ipini çekti. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, "Perakendeci zora girince cadde mağazacılığı yeniden popüler olmaya başladı" dedi

Dövizlekirada ısrar eden alışveriş merkezleri (AVM) birçok markanın finansal sıkıntıya girmesine neden oluyor. Kurdaki artışa rağmen TL cinsinden kira sözleşmesine yanaşmayan AVM'ler, perakendecileri kaçırmaya başladı. AVM'lerin kur sabitleme çözümleri de çare olmuyor. Alternatif yollar arayan markalar, dünya trendlerini de takip ederek rotayı 'cadde mağazacılığı'na çevirdi. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, "Mevcut potansiyelinin üzerinde açılan AVM'ler de eklenince bu alan durağan bir döneme girdi. Kâr marjlarında istediğini alamayan markalar cadde mağazacılığına geçiş yapıyor" dedi.
TÜKETİCİ SEVİYOR

Tüketicinin alışveriş eğiliminin de değiştiğini belirten Suerdem, daha ferah mekânların tercih edildiğini söyledi. Suerdem, yeni trendi şöyle anlattı: "Son dönemde açılan yarı açık AVM konseptleri tüketicilerin bu isteğine uymaya çalışıyor. Cadde mağazacılığıyla metrekareler de küçülüyor. Butik vitrin oluşumu başladı." Markaların küçük mağazalarla daha fazla noktada yer almaya çalıştıklarını anlatan Suerdem, böylece hem daha çok müşteriye ulaşmanın hem de kira gelirini düşürmenin yolunu bulduklarını vurguladı.
BELEDİYE DEVREDE
Cadde mağazacılığının geliştirilmesi için Fatih Belediyesi'yle bir çalışma başlatıldığını kaydeden Suerdem, "Anadolu'da caddeler çok canlı. İstanbul'da da belediyelerle işbirliği yapacağız" şeklinde konuştu.
'STRATEJİMİZ DOĞRU MAĞAZALAŞMA'
Hilal Suerdem, Kiğılı'nın kârlılık formülünü "doğru mağazalaşma" olarak özetledi. Suerdem, "Önemli olan çok mağazanız olması değil doğru yerde ve zamanda mağaza açmak" dedi. 2013'te yüzde 25'lik büyüme yakaladıklarını ifade eden Suerdem, 2014'ü yatırım yılı olarak gördüklerini kaydederek şöyle konuştu: "2014'te 20 mağaza açma hedefindeyiz. Şanghay ve Pekin'de iki mağaza açacağız. Ayrıca Almanya, Avusturya, İran Irak'ta 10 şubeyle yurtdışı yatırımlarımızı büyüteceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.