Perşembe 27.02.2014
Son Güncelleme: Perşembe 27.02.2014

Praktiker Romanya'yı Türk işadamı satın aldı

Alman perakende devi Praktiker'in Romanya'daki ağını Türk işadamı Ömer Süsli alıyor. 17 mağaza için biçilen değer ise 150 milyon euro

Ekonomik krizden yara alan uluslararası perakende devlerinin daralma politikası Türk işadamlarının iştahını kabarttı. Türkiye'deki varlıklarını Türk şirketlere devreden küresel perakendecilerin yurtdışı operasyonlarına da Türkler talip olmaya başladı. Avrupa'nın en büyük perakende şirketlerinden Praktiker, Romanya'daki varlıklarını Türk işadamı Ömer Süsli'ye satma kararı aldı. Süsli, Romanya genelindeki Praktiker'in 17 mağazası için anlaşmaya vardı. Türk işadamı Ömer Süsli'nin devralmaya hazırlandığı Praktiker'in Romanya'da bin 700 çalışanı var.
150 MİLYON EURO
Geçen yıl iflas başvuru yapan Praktiker'in mağaza ağı için biçilen değer ise yaklaşık 150 milyon euro. Türkiye'de de zor günler geçiren Alman yapı marketleri zinciri Praktiker, sahip olduğu 9 mağazayı geçen yıl vitrine çıkarmıştı. Türkiye'ye 1998'de gelen Praktiker, 300'den fazla yerel tedarikçiyle çalışıyordu.

EN BAŞARILI İŞADAMI
Romanya 'nın en dikkat çeken işadamları arasında yer alan Ömer Süsli, Romanya-Türk İşadamları Derneği'nin yanı sıra DEİK'in de Balkanlar Bölge Komitesi Başkanlığı'nı yapıyor. Süsli, 2012'de Romanya Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği'nin, ülkedeki 42 şehirde bulunan oda başkanlarının oylarıyla "Yılın İşadamı" ödülünü kazanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.