Salı 04.03.2014 00:00

BİMCELL 1 milyon sınırında

BİM İcra Kurulu Üyesi ve Operasyon Komitesi Başkanı (COO) Galip Aykaç, perakende sektöründe sık görülen satın almalara ilişkin, "Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı yüzde 15'i geçmediğinden sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme ve satın almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda da birleşme ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz" dedi.

Aykaç, düzenlediği basın toplantısıyla BİM'in 2013 yılı mali sonuçlarını açıklayarak, perakende sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Aykaç, perakende sektöründe sıkça yaşanan satın alma haberlerine ilişkin, "2013 yılı perakende sektörü açısından satın almaların yoğun olduğu bir dönem olmuştur. Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı yüzde 15'i geçmediğinden sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme ve satın almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda da birleşme ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz" diye konuştu.
BİM'in, Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu ve Karadeniz'in doğusunda küçük tedarikçi KOBİ'lerle çalıştığını belirten Aykaç, şöyle devam etti:
"BİM'in en önemli özelliklerinden birisi de KOBİ'lere yaptığı destektir. Onlarla, KOBİ'lerle birlikte büyüyebiliyoruz. Bunun örnekleri çok… Bugün Dost markasını üreten Ak Gıda'nın nasıl oluştuğu ortada. Günde ortalama 10 ton sütle dönen o tesisler günde 3 bin ton sütle işlem yapar hale geldi. Onlarla birlikte büyüdük yani. Dolayısıyla bizim KOBİ'lere olan desteğimiz bu konuda kıyaslanamaz.
Hiçbir tedarikçiye ayrım yapmayız. Oturur detayları inceleriz. Uygun olanlarıyla birlikte devam ederiz. Hijyen ve kaliteyle ilgili bir sorun yoksa onlarla beraber yürümeye devam etmek istiyoruz."
Son günlerde gündeme gelen BİM'in İzmir'deki depo projesi arazisiyle ilgili bir soru üzerine Aykaç, araziyi devlete iade etmek için başvuru yaptıklarını, bunun sonucunu beklediklerini yineledi.
Sektördeki rekabete değinen ve UCZ firmasına ilişkin bir soru üzerine Aykaç, "UCZ de değerli bir rakibimiz. Başarılı olur olmaz onunla ilgili bir şey söyleyemeyiz. Tüketicinin takdiri… Bizim için bir tehlike yok. Biz kendi işimizi en güzel şekilde yapmaya devam ediyoruz" yanıtını verdi.

"2013 YILI SONU İTİBARIYLA 23 BİN 798 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYORUZ"

Geçen yıl net satışlarını bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 artışla 11,8 milyar lira seviyesine çıkartan BİM'in net karının yüzde 24 artış göstererek 413 milyon lira olduğunu aktaran Aykaç, "Geçen yılki satışlarımızın yüzde 67,60'ını özel markalı ürünler, yüzde 21,60'ını markalı ürünler, yüzde 5,50'sini spot ürünler ve yüzde 5,30'unu BİM'e özel gramaj ve ambalajdaki ürünler oluşturdu. Günde yaklaşık 3 milyon tüketicinin alışveriş yapmak için tercih ettiği BİM'ler, 1 milyon 150 bin metrekare satış alanı, 500 bin metrekare depolama alanına sahip bulunuyor. 2013 yılı sonu itibarıyla 23 bin 798 kişiye istihdam sağlıyoruz. Geçen yılın sonunda BİM'in mağaza sayısı da 4 bine ulaştı. BİM'in 2013'te yaptığı yatırımlar ise 245 milyon lira düzeyine ulaştı" bilgisini verdi.

"ORGANİK OLARAK BÜYÜMEYİ TERCİH EDİYORUZ"

BİM'in başarısının arkasındaki en önemli etmenlerden birinin uyguladıkları organik büyüme modeli olduğuna dikkati çeken Aykaç şunları kaydetti:
"Bundan 19 yıl önce 21 mağaza ile başladığımız yolculuğumuzda, geçen 18 yılda oluşturduğumuz kurum kültürünün muhafazası ve şirketimize duyulan sadakatin sürdürülebilir olması için organik olarak büyümeyi tercih ediyoruz. Operasyonlarımızı banka kredisi kullanmadan iç kaynaklardan finanse etmemiz ve yabancı kur pozisyonumuzun bulunmaması piyasadaki olumsuz hareketlere karşı kırılganlığımızı azaltmaktadır.
Bugün sektör lideri olarak elde ettiğimiz başarının bir diğer önemli unsurunun ise çalışanlarımız olduğuna şüphe yoktur. Çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımızla beraber çıktığımız başarı yolculuğumuzda, sağlıklı büyümemizin sürdürülebilir olacağına inanıyoruz."

"YATIRIMLAR DEVAM EDECEK"

BİM İcra Kurulu Üyesi ve Finans Direktörü (CFO) Haluk Dortluoğlu ise, 2014 yılında yurtiçinde ve dışında yatırımların süreceğini anlattı. Yurt içi ve yurt dışında gerek satın alma gerekse yeni yatırım seçeneklerinin masada olduğunu belirten Dortluoğlu, "Araştırmalarımız var. Ama şu an için net bir durum yok" bilgisini verdi. Dortluoğlu, BİM'in bu yıla ilişkin mali hedeflerini şöyle aktardı:
"2014'te konsolide bazda 400 milyon liraya yakın yatırım yapacağız. Mağaza sayımızı 500 adet artırarak 4.500'e çıkarmayı hedefliyoruz. 3 yeni bölge deposunu hizmete sokmayı ve 3 bin kişiye daha istihdam sağlamayı amaçlıyoruz. Son derece başarılı bir şekilde büyüdüğümüz Fas'ta 70 yeni mağaza açarak bu ülkedeki mağaza sayımızı 2014 sonu itibarı ile 234'e çıkarmayı planlıyoruz. Mısır'da da bu yıl 50 yeni mağaza açarak, yine yılsonu itibarı ile 85 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz."

"BİMCELL TOPLAM CİRONUN YÜZDE 1'İNİ OLUŞTURUYOR"

BİM'in mobil iletişim hizmeti BİMCELL'in, toplam ciro içerisinde yüzde 1'lik ciroya karşılık geldiğini aktaran Dortluoğlu, "Kullanıcı dostu tarifeleri ve hizmetleriyle dikkat çeken Bimcell pazardaki gücünü arttırmaya devam ediyor. Bir yılda 650 bin abone kazanan Bimcell'in şu anda 965 binin üzerinde abonesi bulunuyor. Yeni tarife ve paketler üzerinde de çalışıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.