Salı 11.03.2014 00:00

Oto servis sektöründe karşılaştırmalı hizmet

Girişimciler, oldukları yerde kalmamaya karar veren ve fark yaratmaya çalışan kişiler. Bazı girişimlerde mevcut alışkanlıkları değiştirmek ve fark yaratmak üzerine kurulu. Eminim, birçoğumuz arabamız bozulduğunda veya arabamızla ilgili bir sıkıntı yaşadığımızda hali hazırdaki oto servise veya tavsiye üzerine bir oto tamircisine gideriz. Bunlar genelde alışkanlık olarak yaptığımız şeylerdir.

Duygu Eren - Sabah.com.tr
Üzerinde çok düşünmeyiz ve aldığımız hizmet karşılığında çıkan faturayı da çok sorgulamayız. İşte bugün okuyacağınız girişim, bizim alışkanlıklarımızda değişiklik yapmak üzere yola çıkmış. Ottopot.com isimli sitedeki oto servislerden almak istediğiniz hizmetlerle ilgili fiyat alıp, karşılaştırma yapabiliyorsunuz. Aslanoba Capital'den aldıkları yatırımla nasıl büyüdüklerini ve bundan sonrasında neler yapmayı hedeflediklerini ottopot.com'un kurucularından Kaan Saraç'tan öğrendik.
Eğitiminiz ve özgeçmişinizi öğrenebilir miyiz?
Lisans eğitimimi İstanbul Üniversitesi Ekonometri bölümünde, yüksek lisans eğitimimi ise İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladım. Mezun olduktan sonra kısa bir süre kendi işimi kurma girişimim sonrasında sigorta sektöründe farklı pozisyonlarda 4 yıla yakın bir süre çalıştım. 2013 yılının başlarında ise birlikte çalıştığım Marmara Üniversitesi Aktüerya bölümü mezunu Ersin Al ve eski bir Yemeksepeti.com çalışanı, Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği mezunu Özgen Toru ile birlikte Ottopot.com'u kurmak için işlerimizden ayrıldık.
Ottopot.com'u kurma fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?
Ersin'le birlikte çalıştığımız sigorta şirketi için farklı projeler geliştirmek için piyasa araştırmaları yaptığımız bir dönemde oto satış sonrası hizmetlerin hayatımızda yerinin büyük olduğu ancak yenilikçi yaklaşımlara çok uzak olduğunu fark ettik. Bu bağlamda online oto servisi kavramı ile araç sahiplerinin daha kolay değerlendirmeler yapabilmesini sağlarken Mobil Oto Servis ile de oto bakım işlemlerini eve servis yapmaya başladık. Şu an yapmış olduğumuz işlerle araç sahipleri arabasına yaptırmak istediği birçok işlem için oto servislerinden fiyat talep edebiliyor veya mobilotoservis.com adresinden istediği yere mobil oto servis çağırarak arabasının bakımını zahmetsizce yaptırabiliyor.
Ne kadar sermayeyle başladınız?
3 kurucu ortak olarak 150.000 TL üzerinde bir sermaye ile işe başladık. Tabii beklenmedik harcamaların da planlarımızın biraz üzerine çıkmamızı gerektirdiğini söyleyebilirim.
Aslanoba Capital'den nasıl yatırım aldınız?
Çok büyük bir pazarda, yeni bir iş modeli geliştirdiğimiz için elimizdeki sermayenin bizlere yetmeyeceğini düşünüyorduk. Bu nedenle siteyi yayına aldıktan sonra ilk iş olarak potansiyel yatırımcılarla görüşerek kendimizi ve iş modelimizi anlatmaya başladık. Biz yatırımcı gözünde ekibin ve yapılan çalışmaların yatırımcı algısının yönetilmesi açısından önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle de iş planı hazırlanması, pazar araştırmaları konularında çok titiz davrandık ve kendimizi çok net ifade etmeye çalıştık. Yapılan toplantılar ve bilgi paylaşımları sonrasında da Aslanoba Capital ile yatırım anlaşması imzaladık.
Yatırım aldıktan sonra bütçenizi nasıl kullandınız?
Aldığımız yatırımı süreçlerimizi iyileştirmek ve ekibi güçlendirmek için kullanıyoruz. Kullanıcılarımıza ayrıcalıklı hizmetler sunduğumuz için müşterimizin tecrübelerini ve memnuniyetlerini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. En büyük yatırımı çalışanlarımıza ve müşterilerimize yaptığımızı söyleyebilirim.
Ekibinizi nasıl kurdunuz ve şu an kaç kişi çalışıyor?
Çoğu girişimde olduğu gibi bizler de ilk başlarda ekibi arkadaş çevremizle kurmaya başladık. Ekip genişlemeye başladıkça tanımadığımız kişiler de eklenmeye başladı. Şu an 10 kişilik bir ekibimiz var. Genel uğraşımız uyum içinde çalışabilecek kişilerle ekibi büyütmek. Bu nedenle de işe alımlarda içeriden birinin referans olabileceği kişileri tercih etmeye çalışıyoruz.
Ottopot ismi nereden geliyor?
Ottopot ismini ahtapottan esinlenerek koymaya karar verdik. Faaliyet gösterdiğimiz oto satış sonrası hizmetleri pazarı büyük bir hacme sahip olmasının yanında yeniliklere adapte olmamış olmasıyla dikkat çekiyor. Bizler de yaptığımız işlerin farklı kollarla genişleyebileceğini düşünmemizden ötürü ahtapot çağrışımı yapacak bir marka altında toplamayı uygun gördük. Son uygulamamız olan Mobil Oto Servis'in de bakış açımızı güzel yansıttığını düşünüyorum.
Sitenin tasarımını siz mi yaptınız?
Tasarım işlerimizi profesyonel tasarımcılarla birlikte yapıyoruz. Ajanslardansa yurtiçi ve yurtdışından freelance tasarımcılarla çalışıyoruz. Şu anki site tasarımımızın arkasında da freelance bir web tasarımcısının imzası var.
Mobil Oto Servis hangi ihtiyaca çözüm buluyor?
Bir yıldan fazla bir süredir binlerce müşterimize araç bakım ve tamir konularında destek olduk. Bu süreçte oto servislerinin ve oto sanayilerinin insanların zaman geçirmek isteyeceği yerlerin başında gelmediğini ve oto bakım işleminin çoğu araç sahibi için sevilmeyen bir iş olduğunu gördük. Çalışan insanların işten izin almaları veya hafta sonlarını bu işe ayırmaları gerekiyor. Bunlarla birlikte servislerde karşılaşılan sürpriz faturaların ve yetersiz bilgi aktarımının da araç sahiplerinde güvenilmez bir algı yaratması söz konusu. Mobil Oto Servis bu noktada araç sahiplerinin servise gitmeden, ekstra zaman harcamadan, güvenilir ve uygun koşullarda araç bakım hizmeti alabilmelerini sağlıyor. Tüm işlemleri araç sahibinin istediği yere gelerek, tamamen şeffaf bir yapıda ve araç sahibinin gözü önünde yapılıyor. Bunu yaparken de klasik bir oto servisin çok ötesinde ciddi bir teknolojik altyapıyı ve yenilikçi metotları geliştiriyor.
Oto bakım işi genelde ya yetkili servislerde ya da tanıdık ustayla yaptırılır. Siz bu kişilere mobil oto servis ile nasıl katkı sağlayacaksınız?
Öncelikle araç sahipleri yetkili servise gitmeyi bir alışkanlık değil zorunluluk olarak görüyor. Büyük bir çoğunluk aracın garanti kapsamından çıkmaması için garanti süresi dolana kadar yetkili servise gidip sonrasında fiyat olarak daha uygun olan özel servislere yöneliyor. Özel servis tarafında ise kullanılan parçaların kalitesi, yapılan işlerin garantisi ve servisin sağladığı hizmet kalitesi ile ilgili sıkıntılar yaşanabiliyor. Mobil Oto Servis olarak müşterilerimizin servise gitme ihtiyacını ortadan kaldırarak zamandan tasarruf sağlarken, uygun fiyatlı ve tamamen garantili hizmet almalarını sağlıyoruz. Ayrıca, yaptığımız tüm işlemleri, sahip olduğumuz sigorta poliçeleri ile teminat altına alarak müşterilerimize tam güven ortamı yaratıyoruz.
Mobil hizmeti hangi işler için verebiliyorsunuz?
Odak noktamız sürekli ihtiyaç duyduğumuz, her yıl zorunlu olarak yaptırmak zorunda olduğumuz periyodik bakım işlemleri. Bunlar genel olarak yağ ve filtre değişimleri, fren balataları ve buji değişimleri gibi sıkça ihtiyaç duyduğumuz işlemler. Bunlarla birlikte birçok özel serviste bile bulunmayan arıza tespit cihazları ve sistemleri de kullanarak araçların tüm arıza tespitlerini yapabiliyoruz.
Hangi tip araçlara hizmet verebiliyorsunuz?
Mobil oto servis bakım hizmetini 35 farklı araç markasının 400'e yakın modelinde verebiliyor. Bu araç sayısının da Türkiye'deki binek ve hafif ticari araçların neredeyse tamamına denk geldiğini söyleyebilirim.
İşe başlarken rehberlik anlamında destek gördünüz mü?
Sürekli sektörün önde gelen isimleriyle diyalog halinde olup tecrübelerinden yararlanmaya çalışıyoruz. İşe başlarken de elimizden geldiğince çok değerli kişilerin tecrübelerinden ve rehberliklerinden faydalandık. Şu an en yoğun danışmanlık desteğini yatırımcımız olan Aslanoba Capital'den alıyoruz. Gerek, Hasan Bey gerekse de Cankut Durgun bizlerle sürekli iletişim halinde olup, her türlü talebimizde destek olmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Ayrıca, Aslanoba Capital'in sunduğu İK danışmanlık desteği ve hizmet sağlayıcı firmalarla yapılan özel anlaşmaların da bizler için faydalı olduğunu söyleyebilirim.
Hangi ihtiyaca çözüm buluyorsunuz?
Yoğun şehir hayatındaki koşturmaca içerisinde araç sahiplerinin kaliteli hizmeti uygun fiyata ve hiç alışmadıkları kadar rahat koşullarda almalarını sağlıyoruz. Türkiye'deki oto servis hizmetini bir adım ileriye taşıyıp eve sipariş oto servis kavramı ile sektörel anlamda yeni bir dönemi başlattığımızı düşünüyorum.
Şu an markanızın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?
Şirket olarak en iyi pazarlama yolunun mutlu müşteriler olduğunu düşünüyoruz. Bu doğrultuda marka yönetimimizi de bir nevi müşterilerimize devretmiş durumdayız. Hiçbir reklam veya pazarlama aktivitesinin uzun vadede bir müşterimizin çevresine yapacağı olumlu önerilerden daha etkin olacağını düşünmüyoruz. Bu nedenle müşterilerimizin mutlu olmaları için elimizden geleni yapıyoruz, onlarda kendi çevrelerine bizleri anlatarak marka konumlandırmamızı yapıyorlar.
Sektörünüz, Türkiye'de sizce nereye gidiyor?
Oto satış sonrası hizmetleri sektörü, çok büyük bir pazar olmasına rağmen hala kapalı bir kutu gibi. Kendini dijital dünyaya adapte etmemiş ve müşterileri için şeffaf olmayan bir yapı içerisinde ilerliyor. Önümüzdeki yıllarda sektörün online ekosisteme adaptasyonunun önem kazanacağını ve müşterilerin güvenini kazanmanın hiç olmayacağı kadar önemli hale geleceğini düşünüyorum.
Gelecekle ilgili kendi hayaliniz ve stratejiniz nedir?
Şu an için bile internet ve akıllı telefonlar birçok sektörün iş yapış şekillerini ve süreçlerini değiştirdi. Bizler de önümüzdeki dönemlerde hizmet tabanlı sektörlerin ciddi anlamda gelişeceğini ve müşterilerimiz için farklı uygulamalarla daha zahmetsiz süreçlere kavuşacağını düşünüyoruz. Bu süreçte bizler de mobil oto servis ve online uygulamalarla müşteri deneyiminin arttırılmasıyla ilgili sektöre katkı sağlamaya devam edeceğiz. Gelecekle ilgili en büyük hayalimiz ise tüm bakım işlemlerini tamamen cep telefonlarından yönetilebilen ve servise gitmeden halledilebilen işlemlere dönüştürmek.
Sektörünüzde rekabet nasıl?
Oto servis hizmetleri özelinde konuşacak olursak ciddi bir rekabet söz konusu. Özellikle, yedek parça ve işçiliklerde bir standart olmadığından araç sahiplerinin sağlıklı bir karşılaştırma yapması zorlaşıyor. Bu nedenle de düşük kaliteyle fiyat rekabeti yapan firmalar sektörü rekabet anlamında zorluyor. Ancak daha şeffaf süreçler ile araç sahiplerinin uygun fiyatlı ve kaliteli işlemleri bulabilecekleri, güvenilir servis sağlayıcılar için ciddi fırsatlar olduğunu düşünüyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.