Giriş Tarihi: 13.3.2014

Mobius 'Şok'a girmiş

Türkiye'de perakende pazarı ünlü fon yöneticisi Mark Mobius'un da ilgisini çekti. Mobius'un gelişmekte olan piyasalara yönelik kurduğu TSEMF IV fonu 2013'te en önemli yatırımını Yıldız Holding'e ait Şok'a yaptığını açıkladı

Son dönemde perakende pazarında artan satın almalar ünlü fon yöneticisi Mark Mobius'un da iştahını kabarttı. ABD'li ünlü fon yöneticisi Mark Mobius, 2012'de kurduğu gelişmekte olan ekonomilere yönelik fonu Templeton Strategic Emerging Marketing Fund IV (TSEMF IV) ile Türkiye'ye 33.4 milyon dolarlık yatırım yaptığını açıkladı. Mobius'a ait TSEMF IV adlı yatırım fonundan yapılan açıklamada, 220 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşan fonun 2013'de 3 büyük yatırıma imza attığı belirtildi. Fonun, toplam bedeli 59 milyon dolar olan yatırımları arasında en büyük payı ise Yıldız Holding'e ait Şok Marketler aldı.
YÜZDE 10'UNU ALDI
Mobius'e ait fon, ekimde gerçekleştirdiği operasyonla Şok Marketler Ticaret A.Ş.'nin yüzde 10'unun sahibi oldu. Türkiye'de perakende pazarının büyüdüğüne dikkat çeken fonun açıklamasında Şok Marketler'in 2 bin 200 mağazaya sahip olduğu hatırlatıldı. TSEMF IV fonunun cazip pazarlara odaklandığını açıklayan Mobius, ümit vaat eden şirketleri belirlediklerini dile getirdi. Yıldız Holding 2011'de iştiraki Gözde Finansal kanalıyla Şok'u almıştı. Yıldız Holding, Şok için Migros'a 600 milyon lira ödemişti.
Ukrayna'da kalmaya devam edeceğini geçen hafta açıklayan Mobius, "Ukrayna borsasında gördüğümüz fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.