Pazar 16.03.2014

Organik çorapla yabancıyı tavladı

20 milyon $'lık yatırımla organik üretime yönelen Nike, Adidas, Lacoste'un çorapçısı Atel Tekstil'e yabancı ortak çıktı. Şirketin sahibi Ahmet Bekmezci, "40 milyon dolarlık fabrika kuracağız" dedi

Türkiye'nin en eski çorap üreticilerinden Ahmet Bekmezci, 4 yıl önce Beylikdüzü'nde kurduğu fabrikayı inovatif hale getirdi. Organik çorap üretimine başlayan Bekmezci, fabrikanın enerjisini de rüzgârdan sağlıyor. Yaptığı inovasyonlarla adı 'çorap delisi'ne çıkan ünlü sanayici, 6 bin metrekarelik fabrikasında 300 kişiye istihdam sağlıyor. Yılda 36 milyon adet çorap üreten Bekmezci'yle şirketini konuştuk. Organik üretim için Ar-Ge'ye 20 milyon dolar yatırdıklarını söyleyen Bekmezci, diyabetik hastalar için çorap ürettiklerini belirtti. Bekmezci, "Bunun dışında masaj yapan, vücuttaki statik elektriği alan, yaraları iyileştiren ve Nike için özel geliştirdiğimiz 'Dri Fit' çoraplarımız var" dedi. Lacoste, Nike, Adidas, Marks&Spencer, Hema, Happy Socks, Sainsbury's gibi dünyaca ünlü markalara üretim yaptıklarını söyleyen Bekmezci, Almanya, İngiltere, Norveç ve ABD'ye ihracat yaptıklarını anlattı.
BUSE TERİM'E ÖZEL TASARIM

Atel Tekstil olarak 'Wigglesteps' markasıyla dünyada bir ilki gerçekleştirdiklerini söyleyen Bekmezci, hiçbir kimyasal atık ve metal içermeyen, yüzde 100 organik üretim yaptıklarını belirtti. Bekmezci "Çorabın tene değen kısmını tamamen kotondan ürettik. Wigglesteps'te pamuğa baskı yapılamıyor. Biz baskı teknolojisinde her şeyi yapabiliyoruz, çorapta moda markası olmaya çalışıyoruz. Mesela Buse Terim için özel bir çorap tasarımı yaptık" dedi.
40 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPACAĞIZ
Ne zaman başladınız büyümeye?
1984'de Adidas ve Nike ile anlaştık. Bir numara olduk.
Firmayı bugünlere nasıl getirdiniz?
Rüyamda bile çorap görüyorum. Gece 2'de fabrikaya gidiyorum, o çorabı yapıyorum. Hanım 'deli misin' diyor. Birkaç yıl önce yine böyle bir gecede, bugün dünyada en çok satan çorabı icat ettim. Dry Fit'i Nike'a satıyorum. Mucidi benim.
Organik üretim nasıl başladı?
2010'da Marks&Spencer'in 2015'te ekolojik fabrikalardan ürün almaya karar verdiğini öğrenip harekete geçtim. İstanbul ve Yıldız Teknik Üniversiteleri'nden üç profesörle anlaştık, İtalya'dan 2 bilgisayar mühendisi ve Türkiye'den 2 ustayla 6 ayda sıfırdan makine yaptık. 20 milyon dolar yatırdık. "Bu zır deli, iflas edecek" dediler. Şimdi herkes Atel'i taklit etmeye çalışıyor. Çünkü dünya birincisiyiz.
Ürünlerinizi özel kılan nedir?
Bizim teknolojimiz iyi. Bu ürünler dünyada hiç kimsede yok. Diyabetik hastaların ayağına giydiği, bir ay sonra da yaralarının tedavi olduğu bakırdan yapılmış bir çorabımız var. Sağlık Bakanlığı'nda onaylatamadım. Ama Amerika ve İsviçre'de onay aldım. Şimdi bu ürünü ihraç ediyorum.
Yabancı ortaklık düşünüyor musunuz?
2.5 milyar euro cirosu olan büyük bir markayla pazarlık yapıyoruz. Sırf çorap değil, fonksiyonel ürünler yapıyorlar. İkinci fabrikayı burada bizimle yapmayı düşünüyor. 40 milyon dolarlık yatırım.
Fabrikanız da yeşil değil mi?
Çorapta fazla çıkan iplikleri çöpe atmayıp Uşak'ta yeniden ürüne dönüştürüyoruz. Yılda en az 2 bin ağaç kurtarıyoruz. Fabrikamızda güneş enerjisi kullanıyoruz. Yüzde 100 de rüzgâr enerjisi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.