Pazartesi 17.03.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 17.03.2014

Türkiye sağlığa iyi geliyor

Sağlık turizminde son yıllarda sıçrama yapan Türkiye dikkatleri üzerine çekti. Research and Markets'ın raporuna göre 4 yılda yüzde 6 büyümesi öngörülen sektör, turistik gezilere oranla 10 kat fazla döviz geliri bırakıyor

Türkiye sağlık turizminde yaptığı hamlelerle dikkat çekiyor. Dünyanın en büyük pazar araştırma firmalarından Research and Markets'ın hazırladığı rapora göre, Türkiye'nin 2013-2017 sağlık turizmindeki büyüme oranı yüzde 6 olarak öngörülüyor. Raporda sağlık turizminde dünya yedincisi olan Türkiye'nin beklenmedik şekilde ilerleme kaydettiği de vurgulanıyor. Artıştaki sebepler ise sağlık hizmetlerinin dünya standartlarındaki altyapısına, kalifiye sağlık personeline, Avrupa'ya olan yakınlığına ve uygun fiyatlarına bağlanıyor. Türkiye'deki yaşlı ve engelilere yönelik artan hizmetler de büyümeyi sağlayan faktörler arasında gösteriliyor. Dünya Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Emin Çakmak Türkiye'nin sağlık turizminde hızlı bir büyüme kaydettiğini söyledi. Sektörden en büyü payı İstanbul'un aldığını belirten Çakmak, "Herhangi bir problemle karşılaştığımızda hastalarımızı Antalya'ya yönlendiriyoruz" dedi. Sağlık turizminde 10 kat fazla gelir elde edildiğini vurgulayan Çakmak, "Tedavi amaçlı gelen turistler ortalama 8 ile 10 bin dolar arasında harcama yaparken turistik amaçlı ziyaretlerde bu oran 850 ile 1000 dolar arasında değişiyor" diye konuştu.
Emin Çakmak: Organ nakli revaçta
Sağlık turizminde getirisi yüksek operasyonlara talebin arttığını söyleyen Çakmak, "Türkiye genellikle saç ekimi, göz ve diş gibi operasyonlar için tercih ediliyordu. Fakat son aylarda organ nakilleri kalp, böbrek ve kemik iliği nakli gibi daha yüksek döviz getirisi olan operasyonlar revaçta. Bu işlemler ortalama 50 ile 250 bin dolar arasında turizm geliri bırakıyor" şeklinde konuştu.
Murat Akdoğan: Tanıtıma ağırlık verildi
Ethica Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akdoğan da 2014'ün sağlık turizmi için önemli bir kilometre taşı olduğunu söyledi. Akdoğan, "Milli sağlık endüstrisi alt ve üst yapısı tamamlandı. Artık tanıtım ve pazarlama operasyonlarına ağırlık veriliyor. Özellikle yılın ikinci yarısından itibaren bu faaliyetlerin meyvesini toplayacağımıza inanıyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.